Klacht: Hoge kosten n.a.v. diefstal en doorschakeling nummer

op 29 september 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 16-8 is de telefoon van mijn zoon gestolen in Lloret de Mar om 6.00 uur in de ochtend. Na een paar uur belde hij mij met de telefoon van zijn vriend met het verzoek of ik Tele2 kon bellen om zijn nummer te blokkeren. Maar ik was voor mijn werk buiten de deur en kon dit pas rond 17.00 uur doen. Later bleek dat de “dief” voor ruim 750 euro heeft gebeld naar Burundi en Madagaskar. Nu heeft mijn zoon die dag wel aangifte gedaan bij de politie in Lloret de mar en heeft een aangifte formulier waarop een tijdstip van 6.00 uur in de ochtend staat. Mijn zoon kreeg een blokkade op zijn nieuwe simkaart en wij ontdekten de hoge kosten, die hij natuurlijk niet kan betalen…….
Zelf heeft hij die dag met het toestel van zijn vriend zijn eigen telefoonnummer gebeld en kreeg hij ene Joris aan de telefoon. Joris zijn telefoonnummer eindigd een getal hoger dan die van mijn zoon…….
JOris zei dat hij van niets wist en de telefoon niet gestolen had enz..enz..

Nu blijkt dat de “dief” het toestel heeft doorgeschakeld naar het nummer van Joris. Waarom ???

Tele2 heeft de blokkade na vele uren bellen en verzoeken van mijn kant opgeheven, zonedr dat ik daarvoor hoefde te betalen. Wij blij! Maar wat blijkt nu, als mijn zoon werd gebeld en hij nam niet op, dan werden de telefoongesprekken nog steeds doorgeschakeld naar Joris……zonder dat wij dat wisten en met een nieuwe simkaart van Tele2.

KLachtbrieven gestuurd naar het hoofdkantoor in Alphen a/d Rijn met het verzoek eens goed naar onze kosten te kijken enz……maar ik krijg geen officieel antwoord, alleen een mail dat wij wel zelf de kosten moeten betalen.

Weer vele malen gebeld naar Tele2 en mijn klacht zou nu ook nagekeken worden door de technische dienst. Oh ja, ik zou teruggebeld worden. Maar nee hoor, geen bericht van Tele2.

Vandaag weer gebeld met Tele2…… op al mijn vragen kreeg ik het antwoord dat alles nagekeken is en dat de “dief” waarschijnlijk de telefoon heeft doorgeschakeld naar Joris? Maar zeker weten doen ze dat niet…….wie wel??

De kosten moeten we wel zelf betalen, maar dat het nummer is doorgeschakeld en mijn zoon niet kan bellen met zijn nieuwe sim kaart of gebeld kan worden, ja daar snappen ze eigenlijk zelf ook niets van. Maar nu kan hij wel weer alles doen. Met veel twijffel de verbinging zojuist verbroken en wat blijkt……..mijn zoon kan nog steeds niet bellen of gebeld worden……..het is om GEK van te worden. Ja ik krijg 25 euro tegemoetkoming voor de abonnementskosten voor september omdat er toch wel e.e.a. is misgegaan. Op mijn verzoek of de technische dienst of de financiële afdeling mij terug kan bellen of ik daar doorverbonden mee kan worden is het antwoord NEE……

Het abonnementsbedrag van 800 euro over de maand augustus hebben we laten storneren bij de bank. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Want zeg nou zelf: je telefoon wordt gestolen in Spanje…….na een paar uur bel je met de telefoon van een van je vrienden naar je moeder die buiten de deur aan het werk is of ze je simkaart wil blokkeren. Je moeder doet dat na een paar uur als ze thuis is en er zijn hoge kosten gemaakt naar Burundi…….terwijl je zelf altijd keurig binnen je belbundel zit en nooit te laat betaald hebt…….nu opeens 800 euro moet betalen, terwijl je een aangfteformulier hebt met bewijs dat je telefoon in de ochtend om 6.00 uur is gestolen en de kosten zijn gemaakt vanaf 11.00 uur die dag……

En dan de doorschakeling?? Waarom?? En dan 3 nieuwe simkaarten ontvangen van Tele2 die allemaal niet werken en de doorschakeling nog steeds actief is??

Ik snap het echt niet meer en kan de naam TELE2 niet meer horen!!

Gewenste Oplossing:

IK wil graag iemand van Tele2 spreken die mij aan wil horen en beslissingsbeoegd is. Tevens wil ik technische uitleg over onze klacht.....

En er zal gesproken moeten worden over een betalingsregeling, want mijn zoon kan niet in een keer 800 euro betalen......

Waarom krijg ik steeds een medewerker van de klantenservice aan de telefoon die niets weten en mogen zeggen en waarom niet iemand die mij echt kan helpen??

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door SimoneR