Klacht: Hoge gasrekening

op 28 januari 2014 over Stedin in de categorie Energieleveranciers

Dit jaar ben ik ineens van een verbruik van 1600 m3 naar een verbruik van 3800 m3 gegaan. Dit betekent op de eindnota een bedrag van 1300 euro bijbetalen. Dit is onmogelijk omdat de thermostaat is ingesteld op 21 graden op de dag en op 17 graden tijdens de nacht, net als het jaar ervoor. Het is een raadsel waar dit hoge verbruik door komt.

Een check op de gasmeter, zonder dat hier 700 euro voor betaald moet worden. De gasmeter is ook bijna aan het eind van de telling. Ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Stedin in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stedin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stedin

Heeft op 06 februari 2014 om 11:01 geantwoord

Geachte heer Drevijn,

Vervelend om te horen dat u z’n een hoge eind nota heeft ontvangen.
Ik heb de standen van de afgelopen 3 jaar voor u bekeken. Wat mij opvalt is dat u in 2013 een groter verbruik heeft gehad dan de jaren daarvoor.
Wat ik u kan adviseren is het inschakelen van een installateur. Een installateur kan uw apparaten controleren of er misschien een te hoog verbruik is. Het kan voorkomen dat bijv. een verouderd apparaat meer verbruikt dan normaal. Wat weer automatisch kan leiden naar een te hoog verbruik.

Dat uw meter bijna aan het eind van zijn telling is, heeft voor uw standen opname verder geen gevolgen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Rachid
Stedin Webcare

Heeft op 06 februari 2014 om 15:41 geantwoord

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Stedin beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht TDrevijn

3 jaren geleden - Een installateur inschakelen is niet mogelijk omdat ik verhuisd ben in december vorig jaar en dit jaar pas de afrekening kreeg. De verwarmingsketel is 3 jaar geleden vervangen net als de thermostaat en de gasleidingen. Ra ra hoe kan je ineens in 2013 zo'n hoog verbruik hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door TDrevijn