Klacht: Hoge gas gebruik

op 17 mei 2020 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Ik woon al 10 jaar bij een 55 plus appartement. Ik heb iedere jaar rond 1100 m3 gebruikt. Sinds vorige jaar maart 2019 zit ik bij vattenfall en in een jaar zie ik dat ik 2600 m3 gebruikt heb. Alleen in maart 2020 zie ik al een gebruik kan 270 gebruikt! Terwijl ik niet veel kook en verwarming is meestal tussen 19 en 21 graden. Ik ben in april overgestapt naar een andere leverancier.

Mijn apartement heeft slimmemeter. Van maart 2019 tot Juni 2019 was er ong 800 m3 gebruikt. Eind juni heeft stedin slimmemeter vervangen met een andere. Hierna zijn is de gebruik nogsteeds hoog gebleven.

Ik heb CV laten controleren maar die lijkt goed te zijn.

Ik heb vattenfall hebeld en ze vroegen mij om contact op te nemen met netbeheerder Stedin. Dat heb ik gedaan maar ze zeggen dat slimme meter goed moet zijn want ik heb 2 slimmemeters gehad en beide hadden hoog gebruik.

Wanneer dit gas gebruik gecorrigeerd wordt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Vattenfall

4 maanden geleden - Geachte halil41,Ik zag uw klacht en neem deze in behandeling. Hierbij geef ik u mijn reactie. Als ik naar de periode maart 2019 tot juni 2019 kijk, zie ik dat de meterstand van 1 maart naar aanleiding van een overstap is geweest. De meterstand van juni is via de netbeheerder ontvangen. Het kan zijn dat daar foutieve meterstanden door zijn gegeven. De meterstanden sindsdien zijn echter door de meters opgenomen en doorgestuurd. Als daaruit blijkt dat het verbruik nog steeds hoog is, dan is dat verbruik er toch echt geweest.Wij zullen alleen een correctieverzoek in behandeling nemen als u bewijs heeft dat het in rekening gebrachte verbruik niet klopt. Bijvoorbeeld door het aanleveren van meterstanden waaruit blijkt dat wij verkeerde meterstanden hebben gehanteerd.Met vriendelijke groet,Eugene Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht halil41

4 maanden geleden - Hoi Eugene, Ik heb netbeheerder Stedin gebeld. Meterstanden kloppen wel. Mijn gas gebruik in afgelopen 10 jaar is niet veranderd. Tot dat ik in maart 2019 overgestapt ben naar Vattenfall. Ik heb altijd rond 1100 m3 gebruikt maar nadat ik overgestapt ben naar vattenfall gaat de gebruik met 100% omhoog naar meer dan 2600 m3. Dit klopt niet. Het ligt niet aan mij gebruik want het is zelfde gebleven. Het gaat om een appartement van ong. 51 m2.

Bericht van Vattenfall

4 maanden geleden - Beste halil41,Een overstap kan onmogelijk van invloed zijn op de hoogte van het verbruik. Wij krijgen uw standen door via uw slimme meter. Dit proces werkt bij elke leverancier exact hetzelfde. De oorzaak van de hoogte van het verbruik zal dus echt binnenshuis liggen, of ligt aan foutieve meterstanden.Op 1 maart 2019 bent u naar ons overgestapt. De meterstand die bij deze overstap is gebruikt, is deze door u doorgegeven? Of is deze geschat? Als deze namelijk te laag is geschat, heeft dit tot gevolg dat uw verbruik bij de vorige leverancier laag lijkt, en bij ons hoog.Met vriendelijke groeten,Tyas Vattenfall

Alle klachten die gemeld zijn door halil41