Klacht: Hoge boete bij te laat ingeleverde boeken met ontbreken van herinneringsmail

op 17 augustus 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Gisteren een flinke rekening gekregen van deze firma. Doordat ik de boeken van mijn zoon vergeten ben te retourneren ligt er een dikke rekening van € 200,78 in mijn mailbox voor 6 twedehands boeken.
Contact opgenomen met het bedrijf om te vragen waarom er geen herinnering is gestuurd. Volgens hen heb ik deze 18 juli jl ontvangen in mijn mailbox. Mijn hele mailbox uitgekamt maar geen mail kunnen ontdekken. Helaas is de rekening wel aangekomen.

Ik vraag naar een coulance regeling, ik ben bereid om een boete te betalen en de boeken direct retour te zenden. Nee, dat kan echt niet, regels zijn regels.
Ik geef aan dat ik net een nieuwe rekening betaald heb voor de boeken van de nieuwe opleiding van mijn zoon en dat het mij niet lukt om deze rekening te betalen. Ik krijg een betalingsregeling en kan volgend jaar de boeken die ik nu nog thuis heb, aan van dijk aanbieden om de boeken over te kopen… Maar ik krijg vast geen herinneringsmail volgend jaar met het verzoek om de boeken van mij over te nemen!!

Ik ben te vreden als ik de boeken retour kan zenden en ik een boete van max 50 euro hoef te betalen. Ik vind het logisch dat bij te laat inleveren er een boete tegenover staat. Maar niet een factuur van allemaal nieuwe boeken terwijl ik tweede hands boeken thuis heb liggen waar ik niets mee kan.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 17 augustus 2017 om 17:49 geantwoord

Beste meneer/mevrouw Beijnes,

Wij hebben u op verschillende manieren geprobeerd te informeren en herinneren over het inleveren van de gehuurde boeken:

- Op de pakbon staat bij elk huurboek vermeld dat deze moet worden ingeleverd
- Op school worden de leerlingen er aan herinnerd dat de boeken ingeleverd moeten worden en wordt de datum van de inleverdag aangegeven.
- Eind juni hebben we een inleverformulier naar uw mailadres verstuurd
- Medio juli hebben we een herinnering voor de nog in te leveren boeken naar uw mailadres gestuurd

Omdat wij tot aan ver na de gestelde inlevertermijn geen bericht van uw hebben ontvangen, zijn wij genoodzaakt om de boeken opnieuw aan te schaffen en brengen wij de nieuwprijs bij u in rekening. Wij zien naar aanleiding van uw klacht geen reden om de boeken alsnog te accepteren en zullen derhalve de opgestelde schadefactuur blijven hanteren.

Zoals u zelf al heeft aangegeven kunt u de boeken ter verkoop aanbieden via onze website, u hoeft hier overigens niet mee te wachten tot volgend jaar. Wel is het zo dat de waarde wordt bepaald aan de hand van vraag en aanbod en kan het zijn dat een boek dat nu geen waarde heeft, op een later moment wel een taxatiewaarde heeft.

We vertrouwen er op u hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

^Nick
Afdeling klantenservice

Heeft op 17 augustus 2017 om 17:54 geantwoord

Ik heb géén mail ter herinnering ontvangen!! Dat is dus mijn probleem anders had u de boeken allang terug gehad! Ik kan toch niet winnen van zo'n groot bedrijf!!

Reactie van de melder van de klacht Frederike1977

2 maanden geleden - Dat is lekker dan, deze klacht staat vermeld als "OPGELOST", nou hier is echter niets opgelost!!!!! Zo kan ik ook een hoog percentage opgeloste klachten laten zien!! Zojuist mijn boeken proberen te verkopen zoals Van Dijk aangeeft!! Ik ontvangt 0,00 euro!!! Dus VAN DIJK HELEMAAL NIETS OPGELOST!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Frederike1977