Klacht: Hoge belkosten

op 22 juni 2016 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Tot ons grote verbazing kwamen wij gisteren erachter dat wij belkosten van €141,26 hebben. Blijkbaar zijn de tarieven van het bellen naar China verhoogt van 3 cent naar 1 euro, wat een aanzienlijke wijziging is.

Na een gesprek met een medewerker van Caiway hebben, wij gehoord dat de tariefwijzigingen vermeld is in een brief die blijkbaar verstuurd is op februari, terwijl de tarieven in juni ingaan.

Tijdens dit gesprek kwamen wij er ook achter dat we niet de enige zijn met dit probleem. Hiermee kan geconcludeerd worden dat we niet de enige zijn die niets over de belachelijk grote tariefwijzigingen wisten.

Verder zijn de tariefwijzigingen niet vemeld op https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/wijzigingen-2016.
Geciteerd van de website: “Alle wijzigingen die op 1 juli ingaan leest u op deze pagina”. Als er op deze pagina wordt geklikt, staat er niets over de wijzigingen van de tarieven van de telefonie naar het buitenland. Er staat alleen over een tariefswijzing van interactieve televisie. Hieruit kan afgeleid worden dat dit de enige tariefwijziging is. Er kan uit opgemaakt worden dat de tariefwijzigingen ook gelden voor telefonie.

Een tariefwijziging van 3 cent naar 1 euro, een verhoging van 3233,33%, zou beter gemeld kunnen worden. Er is dus behoorlijk wat mis gegaan met de communicatie. Caiway zou de klant beter moeten inlichten met betreft de tariefwijzigingen van telefonie.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 22 juni 2016 om 13:48 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Koenlam