Klacht: Hoezo proberen om iedere klacht af te wijzen……dit heet ‘de kluit belazeren’.

BOOS OP BLOKKER op 18 december 2013 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

___________________
Geachte mevrouw Y,

Omdat onderstaande reactie al duidelijk maakte dat u mijn e-mails niet leest, maar deze afdoet met standaard afwijzingen, heb ik de gebruiksaanwijzing van de pan erbij gezocht en hierbij bijgevoegd. Zoals u ook kunt lezen, staat op pagina 4 dat de pan ook geschikt is voor kaasfondue! Joehee.

Onderstaand antwoord van u, is dan ook feitelijk onjuist.

De Fonduepan die u moeder heeft, is een normale Fonduepan. Daar zou kaas in principe niet in kunnen. Als dat wel het geval was, had dat in de verpakking of bij de gebruiksaanwijzing moeten staan. Dit was niet het geval. Hierdoor kunnen wij de Fonduepan niet aannemen, want het product werkt wel na behoren. Onze excuses voor het ongemak.

Graag ontvang ik dan ook van u een bevestiging dat wij de pan terug kunnen brengen en het geld retour kunnen krijgen (een tegoedbon is overigens ook acceptabel voor mijn moeder).

Met vriendelijke groet.

Sander

PS: voor de goede orde merk ik nog op dat Tros Radar in cc staat en mee leest

GEBRUIK VAN FONDUE

Door de regelbare temperatuurinstelling is de fonduepan uitermate geschikt voor verschillende soorten fondues, zoals de klassieke vleesfondue maar ook voor een kaasfondue, een chocoladefondue of een

Chinese fondue (met een bouillon). Vul de pan met de gewenste ingrediënten en plaats deze op de verwarmingsbasis. Vul de pan met olie, kaas, bouillon of chocolade, maar doe de pan niet te vol. Stel de temperatuurregelaar in op de gewenste temperatuur. Het rode lampje gaat aan en uit, naar gelang de thermostaat de temperatuur bijregelt. Voor de klassieke vleesfondue wordt de thermostaat op maximaal ingesteld, voor een kaas-, bouillon- en chocoladefondue kan de thermostaat beter op een wat lager niveau worden gezet. Stel de temperatuur zodanig in dat het mengsel net gaat borrelen. Vooral kaas en chocolade dienen langzaam opgewarmd te worden om overkoken te voorkomen. Roer af en toe de ingrediënten door om een glad mengsel te verkrijgen.

Dit apparaat is voorzien van een sausring met sausbakjes, ideaal voor het uitserveren van verschillende sausjes die tijdens het fonduen kunnen worden gebruikt.

De volgende oliën zijn geschikt voor fondue: maïskiemolie, arachideolie, zonnebloemolie en frituurolie. Controleer of op de verpakking vermeld is dat de olie geschikt is voor fondue. Let hier goed op, want sommige oliën zijn niet geschikt en kunnen gaan spatten gedurende het fonduen.

Trek de stekker uit het stopcontact indien de verwarmingsbasis niet meer gebruikt wordt.

________________________________________
From: [email protected]
To: [email protected]
CC: [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]
Subject: RE: Fonduepan, contactnummer: 271261 – KLACHT, contactnummer: 271461
Date: Wed, 18 Dec 2013 17:13:08 +0100

Geachte mevrouw Y,

Heeft u mijn e-mail wel gelezen?

In de e-mail heb ik namelijk letterlijk onderstaande geschreven: “Voor de goede orde merk ik nog op dat uw medewerkster ons wist te vertellen dat er vanzelfsprekend ook met de pannen gekaasfonduet kon worden.”

Wij hebben het dus nagevraagd! Uw stelling gaat derhalve niet op.

Ik hoor graag van u en verzoek u vriendelijk om deze correspondentie ook aan uw directie te zenden zodat zij op de hoogte zijn van de antwoorden van Blokker. Wellicht heeft u het prive-e-mail-adres van de heer Theo de Kool voor mij zodat ik hem eea nader kan uitleggen?

Sander
________________________________________
From: [email protected]
To: De heer Z
Date: Wed, 18 Dec 2013 15:50:37 +0000
Subject: RE: RE: Fonduepan, contactnummer: 271261 – KLACHT, contactnummer: 271461

Online winkelen Blokker in de buurt Klantenservice

Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw mail.

Het spijt ons dat wij niets voor u kunnen betekenen. U moeder had het kunnen navragen in de Blokker winkel aan een medewerkers. Daarbij horen wij ons aan de regels te houden. U heeft 2 jaar garantie op dit product. Garantie houdt in dat als dat product ooit stuk is dat u hem kunt laten repareren of omruilen. Doordat het probleem van uw moeder niet in de garantie valt, kunnen niks voor u beteken.

Onze excuses voor het ongemak.
Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Y
Blokker klantenservice
Blokker heeft ervaring sinds 1896
__________________ PrivacyDisclaimerAuteursrecht

Geachte mevrouw Y,

Als ik het goed begrijp is volgens u/Blokker de pan ongeschikt voor kaasfondue, omdat niet expliciet is aangegeven dat de pan hier wel geschikt voor is.

Dit is werkelijk ongelovelijk. Mijn moeder van 72 jaar heeft dus iets gekocht en had dan zelf moeten bedenken dat er verschil zit tussen fondue-pannen en kaasfondue-pannen. Het gaat hier om een vrouw van 72 jaar zonder enige kennis van fondue-pannen. Sterker nog: u gaat ervan uit dat een bejaarde dame dit onderscheid weet te maken. Ik hoop dat Tros Radar (cc) hier aandacht aan kan besteden.

Met deze redenering zou een ‘aardappelschilmesje’ enkel geschikt zijn om aardappelen mee te schillen; werkelijk te belachelijk voor woorden hoe u oude mensen misleidt en dan alle verantwoordelijk afschuift op een verpakking en/of een gebruiksaanwijziging (die nota bene in de verpakking zit; het lijkt mij sterk dat u verwacht van mensen dat zij gebruiksaanwijzingen van soms honderden kantjes uitvoerig bestuderen in de winkel). U gaat ervan uit dat een vrouw van 72 de hele verpakking en de vaak onleesbare gebruiksaanwijzing tot zich neemt alvorens een keuze uit 1 van de 2 fondue-pannen te maken. Dit kunt u niet serieus menen. Naar nu blijkt ging het trouwens enkel om vleesfondue-pannen omdat op beide verpakkingen niet expliciet was/is aangegeven dat de pannen ook voor kaasfondue geschikt zijn. Blokker leeft naar mijn idee volledig buiten elke realiteit.

Ik hoop dat Blokker trots is op het feit dat zij een bejaarde dame met enkel AOW en een piepklein pensioentje toch nog 30 EURO afhandig heeft gemaakt. Temeer zij blijkbaar -met haar staar- in de winkel een verpakking en gebruiksaanwijzing had moeten bestuderen alvorens een keuze te maken. Voor de goede orde merk ik nog op dat uw medewerkster ons wist te vertellen dat er vanzelfsprekend ook met de pannen gekaasfonduet kon worden. Dit heb ik helaas niet op papier gevraagd, maar blijkbaar is dit iets waar ik mij de volgende keer in de Blokker van bewust moet zijn (het zal u trouwens niet verbazen dat ik nooit meer in een Blokker gezien zal worden maar dit terzijde). Uw redenatie ‘pech voor u…..had u de verpakking en gebruiksaanwijzing maar moeten lezen ook al staat daar niet expliciet op/in dat de pan niet geschikt is voor kaasfondue’ gaat naar mijn mening niet op. U heeft immers ook niet op de verpakking laten zetten dat het om een VLEESfondue-pan gaat.

Graag krijg ik dan ook van u het adres en verdere details van de klachtencommissie waar u bij bent aangesloten. Het is voor mij nu een principe-kwestie geworden waar ik best enige tijd/moeite in wil steken (zelfs als zal blijken dat u in uw recht staat, zult u in ieder geval een veelvoud van 30 EURO kwijt zijn voor kosten en moeite die u zal moeten maken om voor de klachtencommissie te verschijnen).

Onbegrijpelijk dat er nog bedrijven bestaan die denken dat ze hiermee op langere termijn mee weg kunnen komen. Ik vind dit ongehoord en zal -bij wederom een negatieve, afwijzende reactie- op ieder beschikbaar forum de reactie van de Blokker plaatsen om zodoende mensen te waarschuwen voor uw -in mijn ogen- ridicule werkwijze.

Bah, bah, bah, Blokker.

De heer Z

PS: fonduepan schrijf je niet met een hoofdletter en het is ‘naar behoren’ en niet ‘na behoren’
________________________________________
From: [email protected]
To: De heer Z
Date: Wed, 18 Dec 2013 13:49:00 +0000
Subject: RE: Fonduepan, contactnummer: 271261

Online winkelen Blokker in de buurt Klantenservice

Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk bedankt voor uw mail.

De Fonduepan die u moeder heeft, is een normale Fonduepan. Daar zou kaas in principe niet in kunnen. Als dat wel het geval was, had dat in de verpakking of bij de gebruiksaanwijzing moeten staan. Dit was niet het geval. Hierdoor kunnen wij de Fonduepan niet aannemen, want het product werkt wel na behoren. Onze excuses voor het ongemak.
Vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw Y
Blokker klantenservice
Blokker heeft ervaring sinds 1896
_______________________ PrivacyDisclaimerAuteursrecht

Geachte heer/mevrouw,

Sinds vele jaren heb ik het geluk om iedere maandag met mijn moeder van 72 jaar te kaasfonduen. Dit is tot op heden altijd goed gegaan met haar Tefal fonduepan. Omdat de pan na vele jaren trouwe dienst echt aan vervanging toe was heeft mijn moeder eergisteren bij de Blokker een nieuwe fonduepan gekocht: de Princess Classic Fondue 2665. Het aankoopbewijs heb ik bijgevoegd. Met name vanwege de prijs heeft mijn moeder deze fonduepan aangeschaft. U zult begrijpen dat het moeten leven van een AOW en een piepklein pensioentje in deze tijd van continue lastenverzwaringen bijzonder moeilijk is temeer daar mijn vader na een bijzonder ingrijpend ziekbed van ruim 2,5 jaar onlangs is overleden aan de gevolgen van een hersentumor (vlak voordat zij 40 jaar zouden waren getrouwd). Naast deze emotionele achtbaan (met fysieke ongemakken tot gevolg), heeft zij dus ook financieel lastige tijden. Kaasfonduen is een van de weinige zaken waar mijn moeder nog intens plezier aan beleeft. Groot was dan ook de teleurstelling toen deze set totaal ongeschikt bleek te zijn voor kaasfondue. Na 1 keer gebruiken is de pan praktisch onbruikbaar geworden voor mijn moeder. De hele bodem is aangekoekt en is voor mijn moeder absoluut niet schoon te maken (zij heeft erge last van reuma in haar vingers en ze heeft geen vaatwasser). Het is dan ook afschuwelijk om je moeder van 72 tranen met tuiten te zien huilen bij de aanblik van haar waardeloze pannetje. Dit is typisch iets dat zij er nu echt niet bij kan hebben. U kunt zich wellicht voorstellen dat ik dan ook bijzonder boos ben op Princess en op Blokker omdat er niet gewaarschuwd is/wordt dat dit pannetje ongeschikt is voor kaasfonduen. Wellicht is de pan wel geschikt voor ‘normaal’ fonduen, maar voor kaasfondue dus absoluut niet. Omdat zij bijzonder ervaren is in het maken van kaasfondue, kunt u dit absoluut niet afdoen als ‘verkeerd’ gebruik (haar oude pannetje deed het immers probleemloos en koekte absoluut niet aan). Door haar beperkte financiële middelen kan zij niet zomaar een nieuwe (Tefal) pan kopen. Mijn vraag is dan ook of zij -gezien bovenstaand verhaal- in aanmerking kan komen voor een bijzondere coulance en dat zij haar geld kan terug ontvangen. Ik vraag om uw bijzondere clementie voor haar. De pan voldoet absoluut niet aan haar verwachtingen en het zou uw firma sieren om haar in dit bijzondere, unieke geval te compenseren. Met bijgevoegde bon kunt u controleren dat de pan pas eergisteren gekocht; hieruit blijkt dan ook dat zij absoluut niet verder kan met deze pan. Het is nu onmogelijk voor haar om 1 van de weinige dingen met plezier in haar leven te blijven beleven.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet en vertrouwend op uw clementie.

De heer Z

Gewenste Oplossing:

GELD RETOUR EN EXCUSES VOOR DE FOUTIEVE INFORMATIE (immers niet 1 keer foutief geinformeerd, maar twee keer en ze lezen mijn klachten niet eens)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Blokker over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door