Klacht: Hi – KPN ronduit slordige communicatie

op 20 december 2012 over Kruidvat in de categorie Drogisterijen

Ik probeer sinds eind november over te gaan op HI vanuit telfort. Ik heb me 30 november via de site online aangemeld. Het betreft een 2 jarig abonnement, lease iphone 5 waarvan de eerste 12 maanden 50 % korting + studentenkorting (ordernummer 4141085588). Maar na de aanmelding ben ik door slordigheid van hi belandt in een bende van ellende.Foutieve informatie, nabellen van verschillende servicenummers van hi etc etc.

INSCHRIJVING:
Na een online inschrijving bel ik naar HI klantenservice ter bevestiging. Mij wordt verteld dat ik onder dit adres geen nieuwe inschrijving kan plaatsen omdat mijn huisbaas ook een abonnement van HI heeft (hier moet ik dus bellende achterkomen). Doorgegeven dat dit bij dergelijke instanties wel mogelijk is. Vervolgens wordt mij geadviseerd nogmaals de aanvraag te doen. Ik geef aan dat ik niet her risico wil lopen dat ik twee abonnementen heb lopen en na te zoeken op mijn ordernummer komt daar toch prompt mijn inschrijving.
Dan wordt er door de Klantenservice medewerker gezegd, alles is in orde mevrouw, op 29 dec wordt u geporteerd van Telfort naar HI. Ik bel naar telfort om te vragen of ze een opzegging binnen hebben van HI, maar natuurlijk hebben ze deze niet binnen. Bel ik terug naar HI zegt de volgende medewerker dat zijn collega onjuiste informatie had gegeven (ik citeer: ‘ik weet ook niet waar hij dat vandaan haalt’) Maar uw nieuwe abbo gaat pas in als we uw iphone hebben bezorgd want dan krijgt u ook het contract.

BEZORGING
Nou prima, ik maak een afspraak met Hi Pakket service. Eerste afspraak kon niet doorgaan door toedoen van mij. Wordt ik gebeld voor een tweede afspraak, 19 dec tussen 16.30-20.30 uur.

Normaliter krijg je hier
– een bevestiging per mail
– wordt je de dag ervoor attend gemaakt op je afspraak per mail/sms
– krijg je de dag zelf een sms waarin ze zeggen tussen welke 2 uren
– tien minuten van te voren krijg je een telefoontje van de koerier.

Ik krijg geen mailtje en bel naar HI ‘ nee mevrouw u staat ingepanned alles komt goed. Wanneer ik een dag van te voren ook geen sms krijg begin ik er al een hard hoofd in te krijgen dus ik bel weer, oh mevrouw maar u staat ingeplannend tussen 18.30 en 20.30 dus ja alles komt goed .
Om 20.00 bel ik nogmaals en natuurlijk krijg ik te horen dat de koerier gewoon nog op de planning staat, maar als hij 20.45 er niet is geweest moet ik even bellen. Bij uitblijven van koerier bel ik uiteraard nogmaals, weer wordt er gezegd de koerier komt nog. Om 21.30 bel ik naar de klantenservice om door te krijgen dat de koerier niet komt !?!?! Yolanda heet de medewerkster, en deze gaat uitzoeken wat er aan de hand is en ze neemt contact met mij op. Om om 22.56 een mailtje te krijgen van hi die meldt dat het mislukt is en of ik een nieuwe afspraak wil maken. Heeft niemand in die vier telefoontjes gewoon even kunnen checken bij de koerier of deze van plan was langs te komen ?!?!?!? Ook laat ik door deze Yolanda een klacht opmaken.

Wordt ik zojuist gebeld om een nieuwe afspraak te maken, deze mevrouw refereert helemaal niet naar de ellende ervoor, en ik vraag haar of iets bekend is van een klacht, maar nee er staat daarvan niets in de historie.

NUMMERBEHOUD:
De afdeling die de portering van telfort naar Hi gaat regelen stuurt mij een brief waar mijn achternaam staat verkeerd gespeld (zoveelste slordigheid) . Deze geeft aan dat (indien alles goed gaat) 14 januari mijn nummer van telfort overnemen. Blijkbaar is hier het contract wat ondertekent wordt bij bezorging van mijn telefoon niet nodig, wederom foutieve info.

Nou eerst zien dan geloven.De echte doorn in mijn oog is de alsmaar foutieve informatie die ik voorgeschoteld krijg en de slordige afhandeling van mijn onvrede.

- creditering van de kosten die ik heb gemaakt door te bellen naar hi pakketservice en klantenservice
- Een tegemoetkoming voor het ongemak. Er is nu al een stuk vertrouwen weg zonder dat ik klant ben. Ik ben erg huiverig voor problemen in de toekomst. Een passende tegemoetkoming zou kunnen zijn aanvullingen op mijn Smartcare basis. In elk geval iets om de goedwilligheid van HI te tonen, daar deze tot nu toe in gebreke is gebleven.

Alle klachten die gemeld zijn door Matu