Klacht: Het versturen van pakketten via UPS

op 20 december 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 12 oktober een pakket verstuurd via UPS (nummer 1ZMT825JYZOOOOO416)
Helaas raakte het pakket zoek
Tot mijn grote verbazing kraag ik het pakket op 17 november retour in Heemskerk
Na overleg met UPS heb ik het pakket weer verstuurt op 17 november
De verzendkosten kwamen voor rekening van UPS
Ik zou het terug krijgen
Nu meer dan een maand later heb ik nog niets gezien
Tot mijn grote verbazing kreeg ik het pakket op 18 december wederom retout
Ik en de ontvanger hebben van het UPS punt nooit een mailtje gehad dat het pakket opgehaald kon worden (Dit is ook beaamd door de klantenservice van UPS (nummer 1ZNE2T08YZ00017415)
Moet ik het nu weer versturen met UPS ???????

Graag ook een verklaring van UPS voor het volgende:
Er is mij door een medewerker die mij eindelijk een keer terugbelde
dat de verzendkosten niet werden vergoed omdat er bij de goedkoopste verzendmogelijkheid (4,09 euro) daarvoor geen garantie zit. Ik moet moet hem maar duurder verzenden
Dit gold voor een ander pakket wat retour gestuurd was en niet voor bovenstaand verhaal

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 21 december 2017 om 06:32 geantwoord

Goedemorgen,

Onze excuses voor de vervelende situatie. Aangaande de credit voor zending 1ZMT825JYZOOOOO416, hiervoor is de credit aangevraagd. Wij hebben een verzoek gestuurd naar onze Facturatie afdeling om u te informeren aangaande de status van deze credit.

Wat betreft zending 1ZNE2T08YZ00017415, dit pakket heeft 3 weken op een UPS Access Point gestaan om afgehaald te worden. Helaas kunnen wij niet zien of hiervoor een email notificatie is gestuurd en of de email adressen in het juiste format zijn ingevoerd.

Uit coulance overwegingen zal deze zending aan u worden gecrediteerd. De credit is aangevraagd met referentie nummer 776474 .

UPS Social Media Team

Alle klachten die gemeld zijn door Cees Kuijs