Klacht: Het stopzetten van studentenreisproduct

op 08 september 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben nog een student van een HBO opleiding, maar ik mag niet meer met het studenten OV chipkaart reizen. Omdat mijn kaart verlopen was, dacht ik dat ik er niets meer aan moest doen. Gelukkig heb ik in de zomer DUO gebeld om te vragen of mijn opleiding mogelijk is om duaal te kunnen inschrijven. Helaas was dat niet mogelijk, maar de mevrouw zei ook even er ondertussen dat ik mijn OV chipkaart moet stopzetten. Omdat het in juni 2016 verlopen is, zegt nog niet dat het officieel is stopgezet.
Volgens de mevrouw wordt hier regelmatig fouten gemaakt bij de studenten en krijgen ze 97 euro per halve maand boete. Ik deed mijn uiterste best om het stop te zetten, maar niets werkte. Ik moest van de ene naar de andere paaltjes in Rotterdam en zelfs naar Utrecht gaan om het kunnen stop te zetten, maar niets werkte. Ik heb geld voor ingezet voor iets waar niemand wist hoe het eigenlijk moest. Ik heb constant op internet lopen zoeken hoe het moest gaan en dit heeft mij een maand gekost. Ik ben een tijd ook op vakantie gegaan, omdat ik niet wist wat mij zou overkomen door zo’n kaartje.

Niemand kon mij helpen (zelfs ov-chipkaart en studentenreisproduct niet). Ik heb constant lopen bellen naar OV-chipkaart en studentenreisproduct en die zeiden constant een ander verhaal. Ik heb ze allemaal opgevolgd en niets heeft gewerkt. Zij wisten blijkbaar ook niet hoe ik dit moest doen. Uiteindelijk werd het 3 september en werd ik gek. Ik heb nogmaals gebeld en gevraagd of ze eindelijk weten wat ik moet doen, want anders krijg ik een boete van iets waar ik eerlijk gezegd niet fout zit. Toen zei een mevrouw dat ik de ov-chipkaart ook online kan stopzetten, omdat het verlopen is. Ik heb alles opgevolgd zoals het daar staat en kreeg op de 5e september een mail dat mijn bestand van ID-kaart niet klopt. Ik werd vuurrood en raakte in paniek! Ik bellen en een totaal andere vrouw zegt dat ik eerst mijn kaart moet beëindigen en dan pas kan ik het stopzetten.

Wat krijgen we nou?! Ik nu een boete opgelopen van wat totaal niet mijn schuld is! Ik ben hier zeker niet blij mee… Ik vindt dat zoiets op de algemene voorwaarden moet staan van het studenten reisproduct, want dit is belachelijk voor maar 1 kaart! Dat het niet duidelijk wordt aangegeven aan de studenten, vind ik niet kloppen!

Er zijn studenten zoals ik die netjes aan de regels willen houden en ze ook gewoon opvolgen, maar deze studenten krijgen gewoon stank voor dank!

Mijn verlopen kaartnummer = 3528 0244 0520 0343

Ik zou graag willen dat het op de algemene voorwaarde staat, van hoe de studenten het moeten beëindigen en stopzetten, want blijkbaar weten de OV-chipkaart en het studentenreisproduct weten helemaal niet hoe dit moet.
Ook wil ik graag dat mijn boete wordt opgeheven, want ik heb al genoeg geld voor dit probleem neergelegd van iets wat totaal niet mijn schuld is.
Ik vind dat die mensen daar weten waar ze het over hebben en niet de studenten constant op het verkeerde been zetten.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jleend1993