Klacht: Het is onmogelijk een aansluiting (Coax) te krijgen

op 06 juli 2016 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Wij hebben in okt/nov 2015 via aansluitingen.nl een aansluiting aangevraagd voor ons nieuw te bouwen woonhuis (individuele woning). Vervolgens heb ik in het voorjaar contact gezocht met Caiway om te vragen hoe het bestellen van een pakket in z’n werk ging. Zij meldden mij toen dat ik pas kon bestellen als er een aansluiting was.

Toen ik daarnaar informeerde, kreeg ik te horen dat er pas een aansluiting gemaakt zou worden als er een bestelling van een provider kwam. Zo ben ik 2 maanden van het kastje naar de muur gestuurd.

Nu hebben we ten einde raad vorige week via internet een pakket aangevraagd bij Caiway (want telefonisch wilden ze het niet doen ivm geen aansluiting) en toen ik de dag erop belde met Caiway kreeg ik te horen dat er nu een aanvraag voor een aansluiting is gestart, waarvan de doorlooptijd 12-19 weken is!! Volgende week is de oplevering van ons huis! Via de klantenservice krijg ik steeds andere verhalen te horen en notities die ze zeggen in ons dossier te zetten verdwijnen spoorloos, of er staan ineens dingen die nergens op slaan (zoals dat het een nieuwbouw project betreft dat in 2017 wordt opgeleverd!).
Helaas is Caiway de enige die fatsoenlijk internet kan leveren op de locatie van ons nieuwe huis, maar ik ben al klaar met ze voordat ik überhaupt klant ben! En een doorlooptijd van 12-19 weken voor het aanleggen van een kabeltje is natuurlijk ook belachelijk! En er is geen alternatief! Zelfs niet tegen betaling.
Oh, en over de klantenservice gesproken, er werd mij aan het eind van het gesprek nog doodleuk gevraagd wat voor cijfer ik haar persoonlijk zou geven voor het gesprek, en of ik van die 7 geen 8 wilde maken!!!??? En een dag later is er niks meer van dat gesprek te vinden!
Hele trieste gang van zaken, waar wij een heel slecht gevoel aan over gehouden hebben.

Met vriendelijke groeten,
Familie Koornneef

Als wij op hele korte termijn een coax-aansluiting krijgen in ons prachtige nieuwe huis, zodat we het pakket van Caiway toch nog met een goed gevoel kunnen gaan aansluiten.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

10 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Koornneef, Ik begrijp dat u al erg lang in het traject zit voor het verkrijgen van een aansluiting in uw woning. Ik wil dan ook wat duidelijkheid creëren over de gang van zaken omtrent uw aanvraag. Het is namelijk zo dat het hier niet gaat om een na-aansluiting, maar om een volledig nieuwe. Dit betekent dat u er goed aan heeft gedaan de aanvraag te starten via mijnaansluiting.nl. De aanleg hiervan ligt volledig bij het CIF, de netwerkeigenaar. Wij leveren de diensten over dit netwerk, maar hebben bij de aanleg van een nieuwe aansluiting, zoals bij u het geval is, geen invloed op het verloop hiervan. Echter hebben wij wel een vraag uitgezet om te achterhalen waarom de levering van de aansluiting momenteel pas in 2017 gepland staat. Hierover wachten wij nog op terugkoppeling. We betreuren de manier waarop dit is verlopen, maar wij zijn wel genoodzaakt te wachten op de reactie van de netwerkeigenaar. Zodra wij bericht ontvangen, brengen wij u op de hoogte. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Bericht van Caiway

10 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Koornneef, Wij hebben vanmiddag terugkoppeling ontvangen vanuit CIF wat betreft uw aansluiting. De datum voor de aansluiting staat nu op 22 juli gepland. Dit is wel een indicatie en onvoorziene omstandigheden zouden nog voor verandering kunnen zorgen. Dit is wel een stuk sneller dan de eerder gestelde leverdatum van 2017. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 08 juli 2016 om 09:02 geantwoord

Heeft op 18 juli 2016 om 10:01 geantwoord

Beste David of Alex of collega, nadat ik zelf ben gaan bellen, is de aansluiting vorige week dinsdag (12 juli) aangelegd. Volgens de uitvoerder zijn de aansluitgegevens afgelopen vrijdag (15 juli) doorgegeven aan Caiway. Ik heb vanmorgen maar weer eens met de klantenservice gebeld en bleef WEEEEEER gefrustreerd achter. Volgens de dame is de aansluiting er pas vanaf 22 juli en krijgen we dan de week erop pas ons pakket thuisgestuurd. Op mijn vraag of dat pakket ook naar een PostNL-punt gestuurd kan worden, bleef ik weer 10 minuten in de acht hangen, waarna ik maar opgegooid heb.
Dus, mijn vraag is nu: ik heb nu het eerste deel van jullie werk gedaan om snel een aansluiting te krijgen, is het dan zo raar om te verwachten dat jullie ook een beetje opschieten met het opsturen van ons pakket? En nog raarder om dat naar een PostNL afhaalpunt te willen laten sturen (om niet nog een dag vertraging op te lopen)?
Voorlopig ben ik dus nog lang niet tevreden en is deze kwestie wat mij betreft nog helemaal niet opgelost!

Groeten,
Margot Koornneef

Bericht van Caiway

10 maanden geleden - Geachte mevrouw Koornneef, Ik heb alles nog even voor u nagekeken en het ziet er nu als volgt uit. Het pakket wordt naar verwachting deze week geleverd en bij u bezorgd. Mijn collega zal u op de hoogte stellen hiervan middels de track and trace code. Die zult u ontvangen op uw e-mailadres. Het leveradres is echter niet meer aan te passen, mocht u deze toch liever op het PostNL punt ontvangen, kunt u dat het beste aangeven op de deur, dan kan de bezorger hiervoor zorgen. De aansluiting binnen de wijkkast zal aankomende maandag of dinsdag (dus 25-26 juli) plaatsvinden. Hierna kunt u het pakket aansluiten en gebruik maken van uw diensten. Mocht er nog iets wijzigen in deze plannen zal er contact worden opgenomen met u. Vertrouwende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door Familie Koornneef