Klacht: het gaat om het installeren van glasvezel via guidion

op 09 oktober 2017 over Caiway in de categorie Alles-in-1

tot 3x toe is hier een monteur geweest en nog is er niets gebeurd. eerst ligt de fout bij Cogas. Nadat dit opgelost is blijkt het nieuwe modem stuk te zijn. Nu een nieuw modem hier en vrijdag 6 okt. is er niemand geweest. Afspraak stond voor 19.45 Nu probeer ik nieuwe afspraak te maken maar dit lukt niet omdat ik van Caiway naar Guidion doorgestuurd word en van Guidion weer terug moet naar Caiway.
Wij worden er helemaal flauw van zolang eea duurt. Ik zeg bij deze alles op en hoef helemaal niets meer van Caiway. We blijven gewoon bij de huidige situatie. Aangezien jullie blijkbaar niets aan willen sluiten.

Niet

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 09 oktober 2017 om 11:25 geantwoord

Goedemorgen meneer en mevrouw Wilmink,

Zojuist heb ik u getracht telefonisch te bereiken. Helaas heb ik u niet te pakken gekregen en is er geen 06-nummer bij ons bekend.

Allereerst heb ik de geschiedenis doorgenomen en het is inderdaad een aantal keren niet goed verlopen. In het eerste geval heeft u te maken gehad met het glas signaal wat bijgesteld moest worden. Dit kan natuurlijk gebeuren met de aanleg van een nieuw netwerk. Daarna heeft u te maken gehad met een modem, welke defect aangeleverd is. Dit zijn natuurlijk geen fijne zaken en daarvoor mijn excuses voor het ongemak.

Graag informeer in u als volgt:

Het is niet mogelijk om van de glasvezel aansluiting af te zien. De reden hiervoor is omdat de aanleg verlopen is op basis van bundeling. Uw aanvraag was een van de redenen dat er 50 procent behaald is en op basis daarvan worden de besluiten genomen om over te gaan tot de aanleg van het glasnetwerk in uw omgeving. Het opzegtermijn (koop op afstand) is ingegaan op 14-10-2016 en eindigde op 30-10-2016. Het opzegtermijn is hiermee dan ook verstreken, en de aansluiting is dus inmiddels voor u aangelegd. U heeft dus met ons een jaar contract. Ondanks dat de opstart erg vervelend is geweest, kan ik hierin niets voor u betekenen.

Wat ik wel voor u kan betekenen, is dat ik een nieuwe order aanmaak voor het installeren van de aansluiting. Dit heb ik dan ook voor u verwerkt. Vanaf morgenochtend kunt u telefonisch met Guidion een afspraak in laten plannen, zonder dat u van het kastje naar de muur gestuurd gaat worden.

Mijn excuses voor het ongemak, welke u duidelijk ervaren heeft.

Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Mylène
Caiway Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door silvia.wilmink@kpnplanet.nl