Klacht: Klacht hondenspeeltjes

sigrid.snijder op 30 januari 2012 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Goedemiddag,

Afgelopen zaterdagmiddag heb ik bij de vestiging van de Hema in het centrum van Breda 2 hondenspeeltjes gekocht,te weten de rookworst en de tompouce.Ik vond ze zo leuk,dus nam ze allebei mee.
Eenmaal thuis heb ik mijn hond,een ruwharige teckel,meteen de speeltjes gegeven.Ze vond ze erg leuk en speelde er met veel plezier mee!Na een half uur zag ik dat ze het tussenstukje van de rookworst (wat bij de echte worst het touwtje is) helemaal weg was!Ze had het opgegeten…ook bij te tompouce waren punten af en weg,opgegeten!!Ik heb de speeltjes,tot grote teleurstelling,afgepakt en weggegooid…veel te gevaarlijk!!Zondagochtend heeft mijn hond 3x moeten overgeven omdat het plastic wat de had opgegeten dwars zat!
Ik wil adviseren deze speeltjes uit de handel te halen,ze zijn echt gevaarlijk voor de honden!Ik heb een teckel,een hond die niet zo sterk is en met sommige speeltjes al jaren doet en wat ze echt niet kapot krijgt.Stel dat het een wat sterkere hond is,dan was het wellicht helemaal opgegeten geworden met alle nare gevolgen van dien!!

Ik ben tevreden als er serieus naar gekeken wordt om te voorkomen dat er meer honden ziek zouden worden of erger nog er in zouden stukken!
Of de kwaliteit moet verbeterd worden of er moet overwogen worden de speeltjes uit de handel te nemen!
Het gaat er mij niet om dat ik geld terugkrijg of wat dan ook,maar het gaat om de gezondheid van de dieren!!

Alle klachten die gemeld zijn door