Klacht: Geen levering van gordijnen

op 16 augustus 2019 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Mijn vrouw en ik hebben 5 weken geleden gordijnen besteld bij de HEMA vestiging aan de Molslaan in Delft. Vorige week woensdag 7 augustus werden de gordijnen geleverd…dachten wij. Nee, één deel was in Delft en hadden we opgehaald (met gedachte dat het alle gordijnen waren), het andere deel was op onverklaarbare wijze bij een vestiging in Den Haag gekomen. Dat was op zich al heel vreemd, maar het tweede deel zou nu een week later geleverd worden op woensdag 14 augustus of anders uiterlijk vrijdag 16 augustus. De vervoerder is inderdaad op wo 148 en vrijdag 168 langs geweest, maar zonder het tweede deel van onze gordijnen. Afstand Den Haag – Delft is natuurlijk heel groot, wel 10km, en het duurt uiteraard wel een paar weken voordat zo’n gordijn van een vestiging in Den Haag bij een vestiging in Delft terechtkomt. De gang van zaken bevreemdt mijn vrouw en mij zeer. Eerst die vergissing, tja, dat kan gebeuren, maar als 1,5 week later ons gordijn er nog steeds niet is, is dat heel vervelend. En daar zijn we natuurlijk geïrriteerd over. En dan word je ook nog door zo’n nare irritante mevrouw geholpen, die totaal geen begrip heeft voor de situatie en ons zeer onbeschoft te woord staat. In het kort is het vanaf 12 juli 2019 als volgt gegaan: A. 12 juli 2019 de gordijnen op laten meten en betaald, er zou 3 tot 5 weken overheen gaan voordat de gordijnen klaar zouden zijn. B. Vorige week woensdag 7 augustus 2019 kreeg ik mailtje van de HEMA dat de gordijnen klaar lagen. C. Ben op vrijdagmiddag 9 augustus naar de HEMA aan de Molstraat in Delft gegaan, heb ruim 20min in de rij gestaan (was erg druk, dus logisch) en moest daarna nog ruim 10 min wachten op de gordijnen. D. Thuis aangekomen bleek dat het slechts om één deel van de gordijnen ging, het andere deel zat er niet bij. E. Ik wilde weer naar de winkel gaan, maar mijn vrouw zei dat ik eerst maar es moest bellen….zo gezegd, zo gedaan….no probs. Bleek er een fout in de levering geweest te zijn. Één deel was in Delft terecht gekomen en één deel in Den Haag. Heel raar en vervelend, want ik had de oude gordijnen er al af gehaald. Nu zaten mijn vrouw en ik met nog slechts één deel van de gordijnen. F. De vervoerder zou het andere deel bijna een week later op woensdag 14 augustus of vrijdag 16 augustus naar het HEMA filiaal in Delft brengen en ik zou daar weer een mailtje van krijgen….!! G. Geen mailtje gehad, dus nog steeds geen 2e deel gordijnen. Vrouw die mij te woord stond was heel kortaf en onvriendelijk. Daarom werd ik zo boos, want ik was al heel veel tijd kwijt geweest aan het ophalen van de gordijnen, het mailen en het bellen voor het 2e deel van de gordijnen. Heb toen dan ook boos de hoorn op de haak gegooid en wacht nu maar af. Als laatste zei ik nog tegen die vrouw ik hoop wel dat dat 2e deel van de gordijnen voor de Kerst afgeleverd kon worden, afstand Den Haag – Delft is toch wel minimaal 10km!
Het is duidelijk dat er dus géén 2e deel van de gordijnen is. Ik wil daarom een officiële klacht indienen bij de HEMA en mijn geld terug. Breng dan wel het 1e deel terug. Dit is gewoon schandalig handelen van de HEMA, mij van het kluitje in het riet sturen en zeggen dat er een 2e deel zou zijn (die er inderdaad zou moeten zijn, maar nooit gemaakt is). Ik ben nu 62 jaar en heb zulk handelen nog nooit meegemaakt. HEMA heeft kennelijk maling aan alles en wat mij nog het meest stoort is dat de HEMA vooral maling heeft aan de klant. Dus nogmaals, waar kan ik mijn officiële klacht indienen? Ik wil ook langsgaan bij het filiaal aan de Molslaan in Delft.Het betreft artikelnummer 7804343, bestelbon 00660038680 bestemd voor BIJKERK, Raam 112 te Delft. Mijn gsmnr is 0610258992. Ik wil graag even langsgaan en met de manager aldaar in contact komen. Vr.gr. Ruud Bijkerk

Ben tevreden als ik mijn geld terug krijg of als het 2e deel van onze gordijnen z.s.m. geleverd wordt. Dat laatste is helaas een utopie, dus ik kom vandaag of morgen langs met de bestelbon en het 1e deel van de gordijnen om het geld terug te ontvangen (304,57 euro).

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

Alle klachten die gemeld zijn door Ruud_Bijkerk