Klacht: Heb me nooit aangemeld als klant

op 21 juni 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik heb mij nooit aangemeld als klant bij jullie. Dit blijkt ook uit de gegevens die u in het systeem heeft staan. Zowel naam , e-mailadres alsook het telefoonnummer blijken niet aan mij te behoren. Tevens hebben jullie ook geen bankgegevens van mij. Ondanks meerdere meldingen krijg ik nu hoge kosten berekend door jullie. Ik vraag u nogmaals om naar dit probleem te kijken en dit voor mij gaat oplossen.
Zal anders toch vragen om de geschillencommissie hierin een uitspraak te laten doen.

Als u dit probleem correct oplost op korte termijn.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 22 juni 2017 om 09:49 geantwoord

Beste heer van der Sande,

Bedankt voor jouw bericht allereerst. Zonde dat er sprake is van een verschil in inzicht betreft de levering door Oxxio op jouw adres. Onder het klantnummer zie ik dat hier eerder telefonisch contact over is geweest.

Medio maart van dit jaar hebben wij een online aanmelding ontvangen en jou op basis hiervan overgenomen van de vorige leverancier. Omdat we binnen de wettelijke afkoelperiode van veertien dagen geen annulering hebben ontvangen, is de overstap voltooid en onze levering van stroom daarmee gestart.

Daarmee stellen we vast dat wij tussen 12 april 2017 en 1 juni 2017 hebben geleverd op jouw adres. Met de eindnota vragen we jou de kosten van de levering van stroom in deze periode te voldoen.

Ik hoop dat gezien voorgaande uitleg helder is waarom we je vragen deze kosten van genoten energie te voldoen.

Rodney
Oxxio Webcare

Heeft op 22 juni 2017 om 17:45 geantwoord

Er is in maart nooit contact geweest.Sterker nog voor die tijd hadden wij nog nooit van Oxxio gehoord

Reactie van de melder van de klacht Paulusjes

3 maanden geleden - Beste Rodney van Webcare Oxxio , N.a.v. mijn klacht en het door u gegeven antwoord , heb ik u vriendelijk gevraagd contact met ons op te nemen inzake het onterechte contract. ook jullie klantenservice bevestigd ons dat hier sprake is van fraude door een onbekende. Zowel het e-mailadres alsook het telefoonnummer en bankrekeningnummer blijken niet te kloppen. Ik ga er vanuit dat u alsnog contact opneemt met ons en wel binnen 5 werkdagen. Indien u wederom in gebreke blijft rest ons niets anders dan andere stappen te ondernemen Rekenend op een spoedig contact uwerzijds. C.A.M. van der Sande

Alle klachten die gemeld zijn door Paulusjes