Klacht: Betreft: Klacht over beëindiging betalingsregeling en klantbejegening

mhilgers op 12 maart 2025 over Havensteder in de categorie Woningcorporaties

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

dit is de brief gericht aan havensteder:
Ik dien hierbij een formele klacht in over de beëindiging van mijn betalingsregeling en de manier waarop ik door uw medewerker ben behandeld bij het proberen op te lossen van dit probleem.

In juli heb ik contact gehad met een medewerker van Havensteder om mijn maandelijkse aflossing te verhogen van €50,- naar €75,-. Daarbij werd afgesproken om in januari opnieuw te kijken of een verdere verhoging mogelijk was. Tot en met november ontving ik maandelijks zowel de huurrekening als de rekening voor de aflossing, beide voorzien van een QR-code.

In december ontving ik echter alleen de huurrekening en niet de aflossingsrekening. Uw medewerker beweert dat deze wel is verstuurd, maar ik heb deze niet ontvangen. Aangezien ik normaal gesproken alle betalingen correct en op tijd verricht, bleef er hierdoor onbedoeld een betaling uit. Vervolgens stelt Havensteder dat er een herinnering is verstuurd, maar ook deze heb ik niet ontvangen. In januari ontving ik in plaats daarvan direct een sommatie voor het volledige openstaande bedrag.

Toen ik hierop telefonisch contact zocht met uw algemene nummer, werd ik doorverbonden, maar dit lukte niet. Er zou een terugbelverzoek worden neergelegd, maar ik ben niet teruggebeld. Vervolgens ontving ik een brief van een incassobureau, waar bovenop het openstaande bedrag ook nog eens €100,- extra kosten werden gerekend.

Ik heb het incassobureau gebeld en mijn situatie uitgelegd. Zij verwezen mij terug naar Havensteder. Hierop heb ik meerdere keren geprobeerd contact op te nemen, waarbij ik in februari en op 4 maart wederom terugbelverzoeken heb ingediend. Pas op 12 maart werd ik eindelijk teruggebeld. De medewerker gaf aan dat ik de betaling ook zelf had kunnen overmaken en dat Havensteder niet verplicht is een brief te sturen. Toen ik aangaf dat ik nooit een herinnering heb ontvangen en dat ik meerdere keren contact had gezocht, werd beweerd dat er in hun systeem slechts één terugbelverzoek stond, wat aantoonbaar onjuist is.

Daarnaast was de houding van de medewerker uiterst onprofessioneel. Toen ik duidelijk wilde maken dat ik steeds geprobeerd heb de situatie correct op te lossen, werd ik niet serieus genomen. Er werd zelfs gesuggereerd dat ik niet de waarheid sprak. De medewerker dreigde vervolgens het gesprek te beëindigen als ik mijn toon niet zou matigen, en weigerde daarna verder met mij in discussie te gaan. In plaats van een oplossing aan te bieden, werd mij simpelweg medegedeeld dat ik het maar met het incassobureau moest regelen, waardoor ik nu extra kosten moet betalen die onterecht zijn.

Gewenste Oplossing:

hervatten van de regeling á €75,- en verwijdering van de incassokosten

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 dagen geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Havensteder
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Havensteder

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Havensteder nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mhilgers