Klacht: Handvat vriesvakklep kapot

op 07 februari 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Vorig jaar juni kochten we bij IKEA de koelkast LAGAN (losstaand tafelmodel). Gisteren brak er bij het opendoen van het vriesvak een piepklein stukje plastic af. Waardoor het handvat niet meer werkt en het vriesvak dus niet meer afgesloten kan worden. Gevolg: het vriesvak begint half te ontdooien en in de koelkast vriest het half.

Uiteraard heb ik contact opgenomen met de IKEA maar die geven aan dat het niet onder de garantie valt. Dit omdat het een onderdeel is dat door ‘verkeerd gebruik’ kapot zou kunnen gaan. Garantie wordt alleen gegeven bij technische. Maar wij hebben nu wel een ondeugdelijk product in huis. Het vriesvak wordt niet overmatig veel gebruikt en altijd heel voorzichtig geopend en gesloten.

Overigens verwees de dame van IKEA mij eerst naar de fabrikant. Normaal gesproken is dat Whirlpool of Electrolux maar in dit geval een onbekende Chinese fabrikant. Dus ik moest zelf maar met het serienummer langs een onderdelenhuis gaan om een nieuw klepje te halen. Een onderdelenhuis is hier niet in de buurt, dus na wat speurwerk op internet kwam ik er achter dat een nieuw vriesvakdeurtje voor de desbetreffende koelkast ongeveer € 67 moet kosten, dat is meer dan de helft van wat de koelkast heeft gekost!
Ik vind het ten eerste al vrij vreemd dat IKEA niet precies kan vertellen wie de fabrikant is en ten tweede dat je zelf een oplossing moet zoeken.

Wanneer er kosteloos een nieuw vriesvakdeurtje geleverd wordt, of wanneer dit kosteloos gerepareerd kan worden.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NienkeJa