Klacht: Opgelicht

In november 2018 een Opel Combo gekocht bij Handelsonderneming M.A.C. te Limmen. Eerst een proefrit gemaakt, toen opgemerkt dat de carkit niet werkte. Verkoper gaf aan dat deze wel aanwezig was, dus besloten hier thuis verder naar te kijken. Verkoper vertelde tevens dat er all weather banden onder de auto zaten en dat er achterin een extra set velgen met winterbanden aanwezig was.

Bij thuiskomst de auto naar mijn eigen Opel Dealer gebracht, omdat deze op de terugweg de melding ‘Laat dieselfilter controleren’ gaf. Dieselfilter moest vervangen worden en de auto werd meteen verder nagekeken. Toen bleek hoe ze mij opgelicht hebben.

– Er bleek helemaal geen carkit aanwezig
– Tevens bleek er geen cruise controle aanwezig, wat wel in de advertentie stond
– De velgen die achterin lagen waren van een andere maat dan geschikt is voor mijn auto en de banden waren totaal versleten
– de banden die onder mijn auto zaten waren geen all weather banden, maar gewone zomerbanden
– de sleutel met afstandbediening bleek kuren te hebben en aan vervanging toe

Van mijn garage kreeg ik een offerte van bijna 1600 euro om de auto in orde te maken!!! Dit is zelfs nog zonder het vervangen van het dieselfilter, aangezien dat direct moest gebeuren.

Natuurlijk heb ik direct contact opgenomen met de verkoper, maar deze kwam eerst met allerlei smoesjes, daarna reageerde hij gewoon nergens meer op.

Nu zo’n 9 maanden later blijkt de versnellingsbak kapot en krijg ik een offerte van bijna 1500 euro, om een tweedehands versnellingsbak te plaatsen…

Ik zou iedereen willen waarschuwen hier nooit een auto te kopen.

Het bedrijf had moeten leveren wat in hun advertentie stond, nu heb ik 1600 euro teveel betaald voor mijn auto bij aanschaf. Daarnaast is het ook niet normaal dat een versnellingsbak na 9 maanden ineens kapot is. Zij zouden in ieder geval een deel van de kosten op zich kunnen nemen, zo niet het hele bedrag.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Handelsonderneming M.A.C. nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door