Klacht: Haarscheurtjes in de buitenbanden

op 20 april 2017 over Batavus in de categorie Fietsmerken

Dames en herenfiets Batavus milano E-go 2016 vertonen na 3 maanden al haarscheurtjes in de banden, gemeld bij de dealer bij 1000 km beurt, dealer zegt kan geen kwaad, en Batavus zegt dat het slijtage gevoelige onderdelen zijn en het geen kwaad kan, maar we hebben het hier over een dure fiets van €2600.
Het is zeker geen incident immers alle 2 de fietsen hebben er last van

Nieuwe banden op alle twee de fietsen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Batavus

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Batavus nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Batavus in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Batavus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Batavus

Heeft op 02 mei 2017 om 11:19 geantwoord

Geachte heer Snelders,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw keuze voor twee Batavus Milano E-go's.
Wij hebben reeds contact gehad met u over de banden van uw fietsen.
Onze technici hebben aangegeven dat de banden minimaal aangetast waren en dat zij geen reden zien om deze te vervangen.
Uw dealer was het eens met deze lezing.
Verder kunnen wij op basis van foto's niets doen.
Mocht er twijfel of discussie zijn over de beslissing, dan kan uw dealer de banden insturen ter beoordeling.
Hiervoor dient de dealer eerst met ons te bellen.
Wij gaan ervan uit u hierbij voldoende te hebben ingelicht.

Batavus

Heeft op 02 mei 2017 om 11:23 geantwoord

Mijn dealer zegt dat het wel vaker voorkomt, Batavus trouwens ook, mijn dealer zegt dat het niet de beste banden zijn, maar is afhankelijk van Batavus, en zo kun je nog wel een tijdje doorgaan

Alle klachten die gemeld zijn door RS16