Klacht: Fraude

meclaudiame op 22 mei 2024 over Haagland Auto\'s B.V. in de categorie Auto Onderdelen, Autodealers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 3 april 2024 heb ik bij uw autobedrijf een Citroën C4 Picasso aangeschaft voor € 14.150,- met het kenteken GF599V. Ons werd uitdrukkelijk beloofd dat de auto in goede staat is en geen reparaties uitgevoerd moeten worden. Na aankoop en gebruik hebben we helaas moeten vaststellen dat het voertuig niet voldoet aan de verwachtingen die redelijkerwijs gesteld mogen worden aan een auto van dit kaliber en prijsklasse.

Er zijn de volgende specifieke punten van zorg:

De remmen waren al bij ontvangst in een staat van disrepair, wat aangeeft dat ze ernstig versleten zijn.
De algehele staat van het voertuig komt niet overeen met de prijs die ervoor is betaald, met name vanwege de staat van de remmen en roestvorming.

Volgens het keuringsrapport van Xxxxx d.d. 10 april 2024, waarbij de auto geïnspecteerd werd op aanwijzing van uw team, blijkt dat de remmen binnen anderhalve maand volledig zullen zijn versleten. De monteurs uitten ook hun bezorgdheid over de uniforme slijtage van alle remmen bij een kilometerstand van slechts 60.000 km, wat uitzonderlijk is en vragen oproept over de werkelijke staat en gebruiksgeschiedenis van de auto. Bij verdere inspectie bleek er aanzienlijke roestvorming onder het voertuig, wat duidt op een langdurige periode van stilstand in de buitenlucht.

De kosten voor het vervangen van alle remblokken en -schijven, zowel voor als achter, bedragen in totaal €780. Dit is een onverwachte uitgave waar wij niet op gerekend hadden, mede doordat ons tijdens de aankoop niet op deze mankementen gewezen werd.

Gezien de ernst van de situatie en het veiligheidsrisico dat dit met zich meebrengt voor ons gezin met drie kleine kinderen, waarbij we dagelijks afhankelijk zijn van de auto, vinden we de situatie zeer onbevredigend. We hadden minimaal een waarschuwing verwacht over de staat van de remmen.

Wij hebben dit meermaals aangekaart bij het bedrijf maar worden telkens genegeerd. Waar ze eerst alles deden om de auto te verkopen, laten ze de koper volledig in de steek met een gevaarlijk voertuig, wetende dat er ook kinderen mee rijden.

Gewenste Oplossing:

Betalen van de rekening.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Haagland Auto\'s B.V.

Reactie van de melder van de klacht meclaudiame

3 weken geleden - Bewuste verkoop van auto dat in slechte en gevaarlijke staat verkeert en vervolgens niet meer reageren op klachten. Pas op met dit bedrijf!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Haagland Auto\'s B.V. nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door meclaudiame