Klacht: Grote artikelen bij wehkamp besteld? Kijk maar hoe je het op zijn plek krijgt!

op 09 mei 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Ik ben net verhuisd. Voor mijn nieuwe woning heb ik een wasmachine, droger, koelkast en nog wat meer spullen uitgekozen.
Voordat ik de bestelling plaatste heb ik gebeld met de klantenservice van Wehkamp. De spullen moeten naar de tweede verdieping en ik wou zeker weten dat de bezorgers het ook tot op de plek brengen.
Aan de telefoon werd mij verteld dat het geen probleem zou zijn. Ook toen ik zei dat er geen lift is en alleen een trap werd gezegd dat het goed zou komen.
De koelkast paste volgens de bezorgers niet door de trap gat. Ik kon kiezen tussen weigeren van de bestelling, de koelkast beneden laten staan of uitpakken en naar boven met alle schade voor eigen risico. Dit omdat ze geen verhuislift bij zich hadden.

Waar ik het meeste van baal is dat ik gebeld heb om deze situatie te voorkomen en dat het toch zo uitpakt.
Dan krijg ik ook nog eens een meneer aan de telefoon die totaal niet klant vriendelijk is en als ik hem naar zijn naam vraag begint die het schreeuwend te spellen. Ik vond het zo bizar dat ik helemaal vergeten ben het op te schrijven.
Toen ik zei dat ik vandaag 2 uur vrij heb genomen en als zzp\’er dus direct inkomsten ben misgelopen door slechte informatie van de klantenservice, en vroeg bij wie ik hiervoor moet zijn werd lacherig gezegd \”weet ik niet\”. Dat was voor mij de laatste druppel en ik heb de hele bestelling geannuleerd.
Niet dat ze er veel van merken maar toch weer ruim 2400 Euro die ik ergens anders ga uitgeven.

Ik heb al heel wat spullen bij wehkamp besteld en tot nu toe ging het altijd goed, maar grote huishoudelijke apparaten bij wehkamp kopen is wat mij betreft echt een afrader.

Gehele bestelling tot op de tweede verdieping bezorgen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 09 mei 2016 om 17:15 geantwoord

Beste,

Wat een vervelende situatie dat je bestelling niet naar boven is gebracht en dat je nu de bestelling hebt geannuleerd.

Op onze website staat het volgende vermeld: Grote huishoudelijke artikelen, tv’s en bankstellen pakken wij uit en zetten wij op een normaal bereikbare plek bij je thuis. Onder een normaal bereikbare plaats verstaat wehkamp een plaats waar de artikelen zonder risico op beschadigingen van je eigendommen kunnen worden geplaatst (houd rekening met trapleuningen e.d.).

De reden waarom de bezorger het dus niet naar boven heeft kunnen brengen is omdat het niet door het trapgat pastte.

In ieder geval excuses dat je zo te woord bent gestaan en voor het ontstane ongemak.

webcareteam wehkamp

Heeft op 09 mei 2016 om 17:33 geantwoord

Bedankt voor uw reactie.
Het spijt me maar dit is geen oplossing maar de spelregels voor bezorgen. Waarvoor ik dus hadden gebeld voordat ik de bestelling plaatste.
Afgezien van het feit dat je met een verhuislift de spullen ook op de plek kan zetten zonder risico van beschadiging, dus een normale plek volgens de gegeven definitie, verklaard dit niet de onjuiste informatie van de klantenservice.
Aangezien dit de reden is van deze situatie vindt ik dat wehkamp de verantwoordelijkheid moet nemen voor de fout van haar medewerkers. In mijn geval zou het betekenen dat ik gecompenseerd wordt voor mijn gemiste inkomsten of het leveren van de bestelling op de juiste plaats.

Bericht van Wehkamp

8 maanden geleden - Beste,Ik snap dat het vervelend is. Dit zijn de procedure die de bezorgdienst volgt. Daarnaast had er door mijn collega wel gemeld kunnen worden dat de bezorgplek goed toereikend moet zijn. Ik wil je tegemoet komen met een cadeaubon terwaarde van € 25,- voor het ongemak. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door Djsol