Klacht: Gratis bezorgen bij besteding van meer dan 1000 euro

op 27 januari 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik had deze klacht er reeds op gezet, echter de Ikea meent klachten te kunnen afhandelen door simpelweg net te doen dat ze zijn opgelost zijn zonder zelfs maar contact op te nemen met degene die de klacht heeft ingediend. De oorspronkelijke klacht is van 13 januari.

Daarom nogmaals:
Geachte heer/mevrouw, Tussen kerst en oud en nieuw zijn wij bij de Ikea in Amsterdam geweest om daar enige kasten te bestellen. Wij hadden deze direct mee willen nemen maar tot ons groot genoegen wist men ons toen op de afdeling tijdens het samenstekken van een Pax kledingkast dat bij een besteding van boven de 1000 euro het bezorgen gratis is. Dit klonk ons dusdanig vreemd in de oren dat we dit nog hebben nagevraagd bij de transport afdeling en hier werd ons bevestigd dat dit inderdaad beleid was. Helemaal super! Een kanttekening, wij waren de week erna niet thuis dus dan kon de bezorging ook niet plaatsvinden. Ook dit was geen probleem, dan moesten we over 2 weken maar terug komen. Vanavind even snel langs de Ikea om de bestelling te plaatsen en wat schetst mijn verbazing, op de afdeling weet een jongen te vertellen dat het beleid is veranderd en dit niet meer gedaan wordt, sinds 1 week… Bij de afdeling klantenservice was het nog vreemder, hier kreeg ik te horen dat ik loog, dat het een tijdelijke actie was, dit ook zo op de site stond etc. Nou houd ik er ten eerste van niet van als iemand tegen mij liegt zoals nu in feite gebeurde, nog schever is het om onterecht uitgemaakt te worden vor leugenaar, helemaal als je nog klant bent ook. Moge duidelijk zijn dat de neiging om nu ergens anders een kast te kopen aardig groot is. Ik hoor graag van u, Alvast bedankt en met vriendelijke groet

Ik geef graag alsnog met liefde de 1.200 euro alsnog uit bij de Ieka mits er een welgemeend excuus komt gevolgd door het aanbod om de materialen alsnog gratis te leveren zoals mij door de Ikea zelf werd aangeboden.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 06 februari 2014 om 17:50 geantwoord

Naar aanleiding van deze melding hebben wij geprobeerd telefonisch contact te krijgen met de klant. Helaas bleek dit niet mogelijk en hebben de voicemail ingesproken. Wij betreuren dat er naar aanleiding van een eerdere melding geen duidelijkheid is gegeven aan de klant met betrekking tot de vraag. In antwoord hierop geven wij de klant het advies om zijn vraag nogmaals voor te leggen bij de collega's van de afdeling klantenservice in de vestiging Amsterdam. Wij hebben de melding met hen besproken en hierbij gaven de collega's aan, om graag samen met de klant te kijken naar een passende oplossing. IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door vy