Klacht: Gordijnen op maat laten maken

op 17 mei 2012 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Op 26 april jl. heb ik gordijnstof uitgekozen bij Leen Bakker Utrecht. Ik netjes een briefje bij me met de maten. Het zou 2 keer 3.10 meter moeten worden. Er bij gezegt dat dit de maten van het oude gordijn waren. Dat was geen probleem zei de verkoopster, het progamma zou de hoeveelheid stof uitmeten met plooien en haken. Het verliep allemaal erg chaotisch op dat moment en ze heeft het een aantal keer opnieuw moeten uitrekenen, omdat ik aangaf dat de totaalstof waar ze op uit kwam niet klopte. Er is zelfs een collega bij geweest. Uiteindelijk toch akoord gegaan, omdat ik op de bon las dat het links en rechts 3.10 zou worden. Al vond ik bij betalen het bedrag wel erg hoog? Ga ik op 17 mei de gordijnen ophalen, ik tilde me op weg naar huis al een breuk en dacht jee, die gordijnen zijn wel erg zwaar. Maar goed, eenmaal thuis ga ik de gordijnen ophangen, wat blijkt, hebben ze de gordijn stof nog eens verdubbeld! Dus ik kon met 1 helft mijn hele raam afdekken! Totaal had ik nu in 1 keer 5.82 aan 1 kant als gordijn, terwijl dat 3.10 had moeten zijn en dat 2 keer! Ik snapte er geen bal van en ben terug gegaan naar de winkel. Daar onstond een hele felle discussie met de filiaalmanager. Die beweerde dat de gordijnen van de bovenkant gemeten hadden moeten worden en niet van de onderkant. Volgens mij blijft een gordijn 3.10 boven en onder? En het was onmogelijk volgens hem dat zijn personeel het fout had gedaan. Terwijl in mijn ogen de verkoopster er duidelijk bij had moeten zeggen dat ze lengte van het raam had moeten weten en niet van het oude gordijn! Er is ons daar namelijk niks over gezegt. Laat ik het netjes houden, maar de filiaalmanager was behoorlijk onvriendelijk en dulde duidelijk geen tegenspraak. We hadden maar het maar moeten weten! Ik ben het hier absoluut niet mee eens, er had duidelijker uitleg gegeven moeten worden over welke maten ze nodig hadden. Nu zit ik dus met een gordijn in mijn maag, die ik nergens anders kwijt kan. De filiaalmanager wilde ons op geen 1 manier tegemoet komen.

Het zou Leen Bakker sieren als ze het gordijn wat teveel gemaakt is terug willen nemen en mij het bedrag terug geven. Want op deze manier verliezen ze een klant, die tot nu toe met plezier bij Leen Bakker kwam winkelen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dolphin77