Klacht: Goldcar, om te huilen!

op 03 juli 2012 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Hier in NL een auto gehuurd via Holidayautos, eerder ook goede ervaringen mee; eenmaal in Faro moest ik 900 euro borg en 93 euro borg voor de brandstof betalen. Direct na gevraagd “Als ik de auto vol tank en terug breng, krijg ik de 93 euro terug?” het antwoord daarop was volmondig: “Ja die krijg je samen met de 900 euro terug”

nou niet dus, de auto vlak daarvoor vol getankt en bij inleveren had ik pech, 2x voor de tank betaald.

Ja ik had zelf misschien beter kunnen lezen, maar ik vraag het bij het ophalen nog na..

De auto, een Fiat Punto 1.3 diesel, met 66.102km op de teller was compleet afgeragt, om wat dingen op te noemen:

– De ruitenwisser deed niets
– Er zat geen koelvloeistof in het reservoir
– De motor lag zonder rubbers in de ophanging (motor bewoog vrij in de motorruimte wat tot zeer harde geluiden en trillingen leidde)
– remmen piepte erg luid
– Uitlaat hing niet meer in rubbers en schommelde van links naar rechts.

Tevens ben ik bij zowel het ophalen als wegbrengen schandalig behandeld bij de balie.

De twee medewerkers liepen een beetje de lollen, voor mij stonden 2 personen in de rij en ik heb 3 kwartier staan wachten voordat ik aan de beurt was (en met 10 minuten klaar was..)

ook probeerde men mij een extra verzekering aan te smeren, toen ik die weigerde wees hij op “de uitzonderingen” zoals op het huur formulier stonden en dat ik bij een lekke band, pech of (ik dacht toen nog dat hij grapte) als de motor er onderuit zou vallen ik torenhoge rekening (bijv. 400 euro voor lekke band) moest betalen.

Bij nabellen naar holidayautos (prima te woord gestaan!) bleek dat ik de verzekering niet hoefde af te sluiten omdat ik dit al in Nederland (voor 30 euro i.p.v. lokaal 100 euro) had gedaan.

al met al, je word genaaid waar je bij staat en met alle andere doomverhalen die ik hier lees hoop ik dat ze geen extra geld afschrijven van mijn creditcard…

Restitutie van de 93 euro voor een volle tank brandstof.

Alle klachten die gemeld zijn door sanscorp