Klacht: Glutenvrij brood valt uit elkaar en niet lekker!

op 01 oktober 2017 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Ik was erg tevreden over het glutenvrij brood van Genius maar is helaas niet meer verkrijgbaar bij de AH. Ik was erg gescharmeerd van Genius brood en zeker als je het verhaal achter het Genius brood kent. Misschien is diegene die deze beslissing genomen heeft om dit product uit het assortiment te halen niet op de hoogte van het verhaal. Ik zal het nog in het kort vertellen, een Engelse jongen had een gluten allergie en er was geen lekker brood te krijgen en de moeder begon te experimenteren met brood bakken en heeft jarenlang geprobeerd om een lekker brood voor haar zoon te maken en dat is gelukt. Ze is een bedrijf gestart met haar succesvolle lekkere brood Genius.
Daarvoor in de plaats is nu glutenvrij brood van Albert Heijn wat net zo duur is als Genius. Maar wat kwalitatief echt slecht is, het is korrelig, valt uit elkaar, kan zo de helft weggooien. Vraag me werkelijk af of jullie zelf wel eens het verschil geproefd hebben en is dit ook getest onder mensen met coeliakie? Albert Heijn moet zich echt schamen om net zoveel te vragen als voor het Genius brood wat wel erg lekker is en niet uit elkaar valt. Ik heb ze nu allemaal getest van de AH en ze zijn bijna allemaal even slecht!!
Ik bestel regelmatig het nieuwe glutenvrij brood van AH en ik krijg regelmatig te horen dat vanwege problemen in het bakproces niet voldoende geleverd is en dan zonder broden naar huis ga. Wat er dan nog overblijft is het nog viezere brood van Schar te kopen.
Mensen die dit besloten hebben om het uit het assortiment te halen hebben zelf waarschijnlijk geen gluten allergie en weten echt niet wat het inhoudt om glutenvrij te moeten leven.
Als je het zelf niet kunt bakken koop het dan in bij de bedrijven die het wel kunnen zoals Genius en voor luxe glutenvrije broodjes van Délifrance. Zelfs zo’n groot bedrijf als Délifrance heeft ontzettend veel moeite moeten doen om heerlijke broodjes te kunnen maken zie hun reactie van hun site “De ontwikkeling van het brood zonder tarwe was er één van de lange adem, zo bekennen de medewerkers van Délifrance op de stand op de Horecava. “Maar het is gelukt”, klinkt het trots. De tarwevrije broodjes zijn gemaakt van maïzena, boekweitmeel en rijstmeel. “Het is voor iedereen het ideale alternatief voor (tarwe) brood”, bekennen de Delifrance-medewerkers” maar omdat het brood gebakken wordt in normale bakkerij kunnen ze niet 100% garanderen dat het geschikt is voor coeliakie mensen,maar ik heb er totaal geen last van en het is heerlijk, je proeft geen verschil tussen normale broodjes of glutenvrije broodjes.

Ik hoop dat de AH wat gaan doen met deze vele klachten van de coeliakie patiënten. Misschien is het een idee om samen te gaan werken met Genius of met Délifrance

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Will Janssen