Klacht: glasvezel werkt volgens contact

jan scheer op 14 mei 2020 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Ben over gestapt van het koper net werk naar glasvezel van Caiway.
via glasvezel zou het super snel gaan werken,echter wat blijkt de download en upload snelheden die aangeboden worden kloppen niet.
heb een contract van 150 echter de snelheid komt niet hoger dan 40 daarnaast is het niet mogelijk om twee tv toestel tegelijk aan te zetten op HD programma stil zetten werkt ook niet. deze klachten gemeld voor vier weken terug wekelijks contact opgenomen krijg te horen er wordt aangewerkt. contract beëdigen niet mogelijk

wanneer het contact wordt ontbonden

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

2 jaren geleden - Geachte heer Scheer, Bedankt voor uw bericht. Wij zien dat u telefonisch contact heeft gehad en dat onze collega's hebben aangegeven dat opzeggen niet mogelijk is. Bij afname van diensten in het buitengebied gaat de bedenktijd in na aanmelding, dit omdat de glasvezel in uw gebied mede door deze diensten worden aangelegd. Ik zie dat mijn collega's u hebben doorverwezen naar onze klachtenafdeling. Dat is echter iets anders dan Klacht.nl. Wij vinden het vervelend dat u problemen ervaart met onze diensten en willen uiteraard graag kijken hoe wij dit voor u kunnen oplossen. Wij zien dat die stappen op dit moment nog niet zijn genomen. Op dit moment is er inderdaad een centrale storing gaande met betrekking tot het pauzeren. Onze collega's doen hun best om dit te verhelpen. Het probleem met het niet kunnen aanzetten van twee tv ontvangers is ons echter niet bekend. Kunt u aangeven wat voor problemen u op dat moment ervaart? De snelheid in het abonnement zou u bekabeld moeten kunnen behalen. De snelheid via wifi is lastig aan te geven maar zou doorgaans wel iets hoger moeten zijn dan 40 mbits. Door wifi instellingen te optimaliseren is deze snelheid vaak nog te verhogen. Wij willen u adviseren om hiervoor de namen van het wifi netwerk aan te passen, zodat u duidelijk heeft wat het 2,4 en het 5 ghz netwerk is. Daarnaast zou ik u adviseren om een vast wifi kanaal in te stellen. Ik zie dat kanaal 1 in uw omgeving ontzettend druk is. Kanaal 9 en 11 zijn op dit moment vrij. Deze zou u kunnen uitproberen. Hier kunt u vinden hoe dat werkt: https:www.caiway.nlklantenserviceinternet-en-wifiwifi-routergenexis Wij horen graag van u of dit heeft gewerkt. Met vriendelijke groet, Jeanine Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht jan scheer

2 jaren geleden - Goedemiddag, graag wil ik even reageren. Caiway bied een een internet snelheid aan van 150 up en download u wol beweren dat wij dit bekabeld wel halen. ik kan u verzekeren dat dit bijlange na niet wordt gehaald bekabeld kom ik niet hoger 80 up en download uit. u ziet dat het via de wifi kanalen erg druk is ??? zou niet kunnen bedenken door wie ? mijn camera zitten niet op de wifi aangesloten van Caiway. onze mobiele telefoon zitten niet op de wifi van Caiway. dus ik vraag mij af waarom ik zou moeten over schakelen naar andere kanalen. dan de storing storing voor het pauzeren van zender deze storing is nog maar vier weken. wat dan ook nu wel toevallige is de tweede tv werkt zins gister in eens ?? graag zou ik van dit k contract af willen . dit om reden dat er gewoon niet word voldaan aan de leveringen die verkocht zijn up en download. wifi werkt K pauzen zetten werkt niet

Bericht van Caiway

2 jaren geleden - Geachte heer Scheer, Bedankt voor uw reactie. Wat betreft uw bekabelde snelheid, ik heb uw modem uitgemeten en het signaal ziet er goed uit, er zijn daarnaast ook geen fouten op de lijn te zien. Dit zou in principe inderdaad moeten betekenen dat je direct bekabeld op het modem de volledige 150 Mbits moet kunnen halen. Het kan echter zijn dat u nu een netwerkkaart heeft die niet meer dan 100 Mbits aan kan, of dat bepaalde software (zoals antivirus scanners of dergelijken) de snelheid beïnvloeden. Hier kunt u zien hoe u uw netwerkkaart na kunt lopen: https:www.caiway.nlnieuws20191212check-je-netwerkkaart-haal-je-het-maximale-uit-je-glasvezelverbinding Mocht de netwerkkaart in orde zijn, dan zou ik u willen vragen om de pclaptop in veilige modus met netwerkmogelijkheden op te starten en dan nogmaals een speedtest te doen. Zie hiervoor: https:support.microsoft.comnl-nlhelp12376windows-10-start-your-pc-in-safe-mode Wat betreft de WiFi kanalen, mijn collega bedoelde hier netwerken van buren. Zoals aangegeven is kanaal 1 druk en zijn kanaal 9 en 11 vrij. Dit betekent dat uw buren met hun routers waarschijnlijk ook op kanaal 1 zitten waardoor u mindere prestaties kunt hebben met uw eigen WiFi. Het is daarom toch handig om het WiFi kanaal te wijzigen, hier ziet u hoe: https:www.caiway.nlklantenserviceinternet-en-wifiwifi-routergenexiswifi-kanaal-wijzigen Wat betreft de tv ontvangers is het fijn om te horen dat een van de twee ontvangers weer werkt. We werken helaas nog steeds aan een oplossing voor het probleem met live tv pauzeren. Onze excuses voor het ongemak. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Brian Caiway Webcare Team

Bericht van Caiway

2 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Wij hebben geen reactie meer op deze klacht gehad. Heeft u de snelheid van de netwerkkaart kunnen nagaan? Graag horen we of u nog problemen heeft met uw diensten. Met vriendelijke groet, Jeanine Caiway Webcare Team

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 07 juli 2020 om 15:43 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door jan scheer