Mijn Klacht:
Onlangs is bij mij glasvezel aangelegd en dat is niet op een wijze gebeurd die je zou verwachten .
Vroeger werd dit gedaan door KPN onder leiding van toezichthouders die er nu niet meer zijn. Kwaliteit stond toen nog hoog in het vaandel!!
Al het kabelwerk (infra) is nu uitbesteed aan grote infrabedrijven en zzp ers die allemaal op eigen wijze invulling geven aan hun taak.
De aanleg in de straat gebeurde al fout; boven een kabel van Ziggo; straat weer dicht en de volgende dag zonder kennisgeving aan de bewoners weer open. Je oprit totaal onverwacht geblokkeerd!
In het Nederlands kon je praktisch niet je verhaal kwijt, allemaal buitenlandse werknemers die de Nederlandse taal niet machtig waren.
De aanleg van de kabel naar binnen was ronduit slordig, de kabel was in de kruipruimte niet vastgezet tegen de muur maar bungelde tegen de onderzijde van het kruipluik zodat bij werkzaamheden in de kruipruimte, denk aan storingen, de kabel zomaar beschadigd kon raken of zelfs kon breken.
Een werknemer aan de helpdesk zei dat dit niet zo erg was want dat ziet toch niemand. Ik vind als je iets uitvoert moet je het goed doen van A tot Z.
Vandaag kwam er weer een andere monteur, ook zzp er, de kabel binnenvoeren bij de buurman. Ik ging natuurlijk kijken hoe alles er bij lag want had daar weinig vertrouwen in.
Hij schrok bij het opgraven van de kluwen glasvezel in de grond, alles door elkaar; welke kabel is van wie??? En bovendien lag mijn kabel ook bij mijn buurman in zijn grond, dus bij storingen moet je gaan graven bij de buurman, hoe gek wil je het hebben en is dat ook zo geregistreerd bij KLIC?? Natuurlijk niet, een leugentje om bestwil. Ik heb medelijden met de storingsmonteur die niet gauw overspannen mag geraken.
Het was volgens de monteur nu te laat om er nog iets fatsoenlijks van te maken.
Hij voerde tenminste wel de kabel bij de buurman in de meterkast zoals het hoort; vanaf buiten naar binnen met een mantel. Dat was bij mij niet gebeurd, het dunne kabeltje gaat rechtstreeks van buiten naar binnen.
Wat een verantwoordelijkheidsgevoel bij de betreffende monteur; ja inderdaad dat ziet niemand en er is die dag nog genoeg werk te doen!! Nog 12 klanten…dus snel op naar de volgende klant…..
Ik hoop dat er niets meer geplant hoeft te worden in de tuinen want de glasvezel gaat geheid naar de haaien want wie weet dan nog waar de kabel ligt en dan nog niet eens op de vereiste diepte, bijna aan de oppervlakte.
Maar wat wil je ook in deze tijd: het moet allemaal zo goedkoop en snel mogelijk.
Als op deze wijze de infrastructuur wordt aangelegd in NL dan ziet het er zeer droevig uit naar de toekomst toe.
Veel storingen die veel geld gaan kosten: goedkoop is uiteindelijk duurkoop! Terugkomst van de toezichthouder en vakbekwaam personeel met verantwoordelijkheidsgevoel is weer dringend gewenst, want dat betaalt zich uiteindelijk terug. CEO’s van grote bedrijven moeten dat ook inzien, zij horen te weten wat er in hun bedrijf gebeurt daar ontvangen ze torenhoge salarissen voor!!
Ik heb ook nog telefonische feedback gegeven maar verwacht niet dat daar iets mee gebeurt.
Bedrijven zijn vergeven van managers die allemaal leiding horen te geven maar vaak amper weten wat e zich op de werkvloer afspeelt. Ga eens kijken op het werkveld om inzicht te krijgen in het werk en ga minder vergaderen en zorg dat je aan het eind van de maand echt het gevoel hebt dat je je salaris echt verdiend hebt met die leaseauto.
Gewenste Oplossing:
Invoer glasvezel op degelijke en vakkundige wijze door deskundig en goed gemotiveerd personeel.
