Klacht: Glasvezel

op 10 januari 2018 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Wij wonen in een nieuwe straat met 15 prachtige woningen. Iets buiten de bebouwde kom. Daardoor kan momenteel alleen Caiway een beetje behoorlijk internet bieden. We hebben dus geen keus, maar zitten vast aan Caiway, terwijl ook die service veel te wensen over laat, het internet alsnog super traag is en er veel storingen zijn. In de straat liggen alle faciliteiten voor glasvezel, maar Caiway vertikt het om ons aan te sluiten.

Als we eindelijk ook op glasvezel aangesloten worden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Koornneef, Bedankt voor het telefonisch gesprek dat wij zojuist hebben gehad. Ik snap uw frustratie over het realiseren van de glasvezelaansluiting. Zoals besproken gaat het netwerk tot en met de aansluiting in de woning allemaal via de netwerkbeheerder. Probeer daarom toch nog een collectief verzoek in te dienen bij CIF/Koning en Hartman. Ik weet dat in sommige buitengebieden voor een gezamenlijke bijdrage wordt gevraagd, zodat de kosten verdeeld kunnen worden. Mocht ik te zijner tijd nog informatie over de mogelijkheden hebben zal ik contact met u opnemen. Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd, Met vriendelijke groet, Leroy Caiway Team Webcare

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 19 februari 2018 om 20:50 geantwoord

Geachte mevrouw Koornneef,

Naar aanleiding van ons gesprek in januari zou ik nog terugkoppeling geven wanneer er meer bekend zou zijn over een mogelijke aansluiting.

Volgens een nieuwe postcode check op https://overalglasvezel.nl zou het mogelijk moeten zijn om een glasaansluiting te realiseren:

Ik adviseer u op basis van deze nieuwe informatie een verzoek in te dienen, mocht u dat nog niet hebben gedaan.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd,

Leroy
Caiway Team Webcare

Heeft op 20 februari 2018 om 08:38 geantwoord

Ik heb de aanvraag gedaan zoals je voorstelt, maar ik kreeg direct bericht dat er op ons adres GEEN glasvezel aansluiting mogelijk is! Weer een kwartier nutteloos besteedt aan Caiw! Thx!

Bericht van Caiway

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Koornneef, Indien de aanvraag ook op deze wijze gelukt is, kunnen wij helaas heel weinig voor u betekenen. Caiway is niet verantwoordelijk voor de aanleg van het glasvezelnetwerk en omdat wij hier geen invloed op hebben, is de klacht zelf niet op ons van toepassing. Wellicht veranderen de opties in de toekomst, maar voor nu kunnen wij niets meer voor u doen. Vertrouwende u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door Mfcdevries