Klacht: Gigaset Smart Home Security systeem onbetrouwbaar

op 22 mei 2020 over Gigaset Communications in de categorie ICT

Beste lezer,

Ik heb in januari 2020 een Gigaset Elements Smart Home alarmsysteem aangeschaft van bijna €400 en deze functioneert heel erg slecht. Een aantal sensoren werken op kostbare batterijen en zijn zeer snel leeg. Na ongeveer een maand geven de sensoren aan dat de batterij bijna leeg is, vragen steeds om opnieuw gekalibreerd te worden en gaan steeds offline.

Zeer onbetrouwbaar alarmsysteem en dat is niet fijn.

De heer “Hans” van [email protected] wil mij niet echt (of echt niet) helpen naar een oplossing. Inmiddels ben ik in 3 maanden ook al €30 euro aan de batterijen voor slechts 2 sensoren binnen dit systeem kwijt.

Ook s’nachts ontvangen wij heel vaak storende geluidsignalen van de gebeurtenissen dat een batterijstatus te laag is of de sensor offline gaat of gekalibreerd moet worden. Echt waardeloos want i.p.v. dat je met een veilig gevoel kan gaan slapen wordt je steeds wakker van dit Gigaset Elements Smart Home alarmsysteem.

Als het alarmsysteem betrouwbaar is, de sensoren van het alarmsysteem gewoon blijven werken en de dure batterijen niet elke maand vervangen hoeven te worden.

Uiteraard zie ik graag dat de supportmedewerker oplossingsgerichte ondersteuning biedt i.p.v. mij niet wil begrijpen en alleen maar wedervragen blijft stellen, om mijn vraag blijft heendraaien en niet met een oplossingsrichting komt.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gigaset Communications

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gigaset Communications nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cdz