Klacht: gewijzigde route.

op 23 november 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanaf 11 december gaat Arriva de lijnendienst in Limburg verzorgen. Tot mijn grote schrik zie ik dat Arriva de zondagsdienst heeft overgenomen van Veolia. Het gaat over lijn 5 , regio Maastricht. De bus die nu nog hier rijdt als lijn 8. Graag wil ik u onder de aandacht brengen dat het belangrijk is dat de toekomstige lijn 5 door de Molensingel blijft rijden. Daar zijn meerdere bedrijven, o.a. het tuincentrum ,waar nu een halte is, garagebedrijven etc. Het is belangrijk voor de bewoners van Eijsden dat de bus door de Molensingel rijdt en dat de wijk Heugem een eigen buslijn krijgt. Voor mensen uit Eijsden is het een omweg naar Heugen en zo komen we niet meer in de buurt van alle bedrijven. Ik hoop dat u de route nog gaat aanpassen zodat we niet de zondagsroute hoeven te rijden. Voor ons zeker geen verbetering.
Vriendelijk groetend,
M.R.Paczek

Een aparte buslijn voor de wijk Heugen en een aparte buslijn voor Eijsden
waarvan de buslijn uit Eijsden langs alle bedrijven in de Molensingen blijft rijden. De bus naar Heugen moet gewoon de oude dorpskern blijven bedienen, met als eindpunt Maasveld.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 23 november 2016 om 19:40 geantwoord

Goedenavond,

Bedankt voor je bericht. Ik stuur je bericht door naar de vervoerskundige in de regio zodat dit punt mee wordt genomen in de evaluatie van de dienstregeling.

^DK
Webcareteam Arriva

Bericht van Arriva

1 week geleden - Goedemorgen, "We hebben zojuist reactie van onze vervoerskundige ontvangen: Onlangs heeft u zich via internet bij Arriva gemeld over de nieuwe dienstregeling per 11 december 2016. In uw melding vraagt u Arriva om de route van lijn 5 van Eijsden naar Maastricht via de Molensingel Heugem te laten gaan. Vanaf 11 december 2016 zal Arriva het busvervoer gaan verzorgen volgens de uitgangspunten van het Limburgnet, zoals dat door de provincie Limburg is vastgesteld. De dienstregeling is meer afgestemd op de vervoersvraag; dat betekent dat op de belangrijke doorgaande busverbindingen zo mogelijk meer ritten worden geboden en dat de reistijd wordt versneld door strakkere routes. In dat verband is er voor gekozen om de Maastrichtse stadslijn 5 te verlengen naar Eijsden. Reizigers met bestemming Molensingel kunnen gebruik maken van de halte Balsemienbeemd, op ongeveer 400 meter loopafstand. U kunt de nieuwe dienstregeling al raadplegen via www.arriva.nl/limburg. Daarnaast adviseren wij u voorafgaand aan de nieuwe dienstregeling om begin december via 9292.nl een actueel reisadvies op te vragen, afhankelijk van het gewenste reismoment. Vanzelfsprekend zal de nieuwe dienstregeling worden geëvalueerd met de provincie Limburg en reizigersorganisaties, waarna aanpassingen op latere termijn mogelijk blijven. Voor de start in december 2016 zal de gepresenteerde dienstregeling niet meer worden gewijzigd". Met vriendelijke groet, ^DK Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door zie info hierboven