Klacht: Geslachtsnaamswijziging

Anoula69 op 15 december 2021 over KPN in de categorie Alles-in-1

Per Koninklijk Besluit heb ik een geslachtsnaamswijziging ondergaan. Dit heb ik netjes gemeld bij KPN, eerst zou het volgens een contactovername moeten. Dit ging niet daar ik 1 en dezelfde persoon ben en kon geen oude en nieuwe id overleggen. Ben fysiek naar een KPN winkel gegaan en de medewerker aldaar heb ik mijn nieuwe id laten zien, deze gaf aan dat het in orde was. Vervolgens kom ik thuis en krijg ik een mail op mijn oude naam waarin staat dat mijn gegevens zijn gewijzigd en hebben zij het telefoonnummer gewijzigd in een ander nummer. Weer gebeld en kreeg het advies om mijn energienota van de afgelopen 3 maanden naar hen op te sturen, dit heb ik geweigerd. de persoon die ik telefonisch sprak had nog 1 mogelijkheid, mij te laten overlijden. U begrijpt vast dat mijn haren recht overeind zijn gaan staan. Ik heb de man een fijne dag gewenst en de verbinding verbroken. Daarop heb ik een mail gestuurd met het verzoek mijn naam te wijzigen inclusief het hele verhaal, ik kreeg een mail met het verzoek hen te bellen met een code. Dit gedaan en zij blijven stoïcijns vasthouden aan het Koninklijk Besluit, dit is echter een persoonlijk document wat mij toebehoort en ga ik niet delen met een bedrijf zoals KPN. Daarop gaven zij aan dat ik dan mijn bankafschriften van de afgelopen 3 maanden moet overleggen, ook hier ga ik niet in mee natuurlijk. Tot op heden is mijn naam nog steeds niet gewijzigd, bij alle overheidsinstanties wel en tevens bij de gemeente waar ik ben geboren en waar ik woon dus ik snap de starre houding van KPN niet. Het is toch niet zo moeilijk om mijn b nummer te checken met mijn oude id die zij in hun gegevens hebben (want deze wordt gekopieerd op het moment van het afsluiten van een contract) met mijn huidige id. b nummer is hetzelfde wat ik ben dezelfde persoon gebleven. De enige mogelijkheid die ik nu heb is om steeds de betalingen aan KPN te storneren net zolang totdat mijn naam wordt gewijzigd want nu loop ik tegen een muur aan waar ik niet doorheen kom. Echter wil ik deze actie zien te voorkomen. Kan hier een gedegen oplossing voor komen?

Dat mijn naam gewijzigd wordt zoals ik ingeschreven sta bij de gemeente (BPR en geboorteakte) en op mijn rijbewijs en paspoort vermeldt staat zonder documenten te overleggen zoals het Koninklijk Besluit, bankafschriften of energienota's. Gewoon een check van mijn id moet voldoende zijn.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Anoula69