Klacht: Geschillencommissie dient (ook) voor structurele verbetering te zorgen.

op 02 juni 2021 over Geschillencommissie Den Haag in de categorie Juridisch

Deze klacht gaat over de geschillencommissie Telecom.

Ik heb 50 Euro betaald om een geschil ‘tegen’ Youfone te starten. In mijn geschil met Youfone heb ik gelijk gekregen dat de factuur fout was. Er is teveel aan mij berekend.

Ik krijg geld terug inclusief een stuk compensatie.

Youfone hoeft verder echter niets te doen. Waarom? Nu blijven de facturen fout en te hoog!

En dat terwijl het als consument bijna onmogelijk is om te bewijzen dat een factuur fout is.

De algemene voorwaarden stellen
–In de toepasselijke Algemene Voorwaarden staat in artikel 7 dat voor de vaststelling van het variabel deel van de gebruikskosten de administratie van de ondernemer bindend is, tenzij consument aantoont dat deze gegevens niet juist zijn.–

Echter, het geschil vindt plaats zonder de aanwezigheid van de consument en inhoudelijk op de uitspraak reageren kan niet. Bij bijna alle bezwaren die ik tegen de factuur had is het antwoord van Youfone voor waar aangenomen. Terwijl de argumenten mijns inziens soms helemaal niet logisch waren. En er vaak werd gezegd dat ivm privacy (mijn privacy?!) geen details gegeven konden worden.

Maar goed, desondanks is erkend dat de factuur fout was. Alleen voor structurele verbetering wordt niet gezorgd. Heel zonde!

Als de geschillencommissie Telecom zorgdraagt voor structurele verbetering. In dit geval door Youfone op te leggen dat zij correcte facturen (en specificaties) dienen op te stellen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Geschillencommissie Den Haag

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Geschillencommissie Den Haag nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door doegoededingen