Klacht: gemiste aansluiting regelmatig

op 28 juni 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Als de trein van NS uit Zwolle naar Leeuwarden maar enige vertraging heeft in de avonduren, wordt de aansluiting met Arriva naar Groningen voor een overstaptijd van 7 min. gemist. Dit is mij verschillende keren om de geplande aankomsttijd van 21.14 uur overkomen, hetgeen betekent dat je dan een vol uur moet wachten op de volgende trein na 21.21: in de winter ook zeker geen pretje daar het restaurant op het station gesloten is. Laatste ervaring: 27 juni jl.
Ook al geeft NS een seintje, Arriva wacht nog geen minuut en vindt het niet haar verantwoordelijkheid! Hoe klantonvriendelijk met zeer slechte service. NS heeft meerdere grote lijnen; Arriva maar kleine en gedeeltelijk over één spoor. Maar het is maar een kleine moeite met de communicatiemogelijkheden van tegenwoordig om een paar minuutjes vertraging te regelen. Van Amersfoort Vathorst naar Hurdegaryp ben ik zodoende 3 uur en een kwartier alleen al met treinvervoer onderweg.
Van huis tot huis 3 uur en 3 kwartier. Meer dan ergerlijk!!

Overstaptijd verruimen ipv. zo krap, want het is in Leeuwarden ook nog een eind lopen.
Met alle communicatiemogelijkheden van tegenwoordig is het een kleine moeite even een vertraging van slechts luttele minuten op een menselijke wijze aan elkaar door te geven ipv. een groepje mensen geïrriteerd in de avonduren een uur te laten staan.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 28 juni 2019 om 16:22 geantwoord

Beste [email protected],

Niet leuk om te lezen dat je vaak de aansluiting mist in Leeuwarden op de trein naar Groningen door vertraging bij NS. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Tussen de verschillende vervoerders zijn afspraken gemaakt over het laten aansluiten op elkaars treinen zo ook met NS. Hierdoor is het meestal niet mogelijk af te wijken van geplande vertrektijden. Andersom is dit precies net zo. Om de veiligheid op het spoor te garanderen is de dienstregeling van de vervoerder vastgelegd. Het op tijd, volgens dienstregeling, vertrekken is een bij ProRail vastgelegde afspraak met alle vervoerders. Deze regels bedenken we zelf niet.

Aangezien je vertraging hebt opgelopen bij NS adviseer ik je om een klacht in te dienen daarover bij NS.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]