Klacht: Gemene conducteur

op 17 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Altijd heb ik goede ervaring met de conducteurs ze zijn altijd wel in voor een praatje en heel vriendelijk. Vandaag had ik alleen zon nare ervaring. Ik ben dr nog overstuur van dus als mijn mail niet zo duidelijk of beleefd is alvast mijn excuus. Vandaag had ik een begravenis en daar was ik nog wat emotioneel van. De trein van 15.50 had ik gemist en ik moest met mijn fiets in de trein. Helaas kan dit met de spits niet maar ik had al een kaartje gehaald dus ik wou het toch even vragen. Nog in tranen van de begravenis probeerde ik het de conducteur uit te leggen maar volgens hem had ik gewoon vette pech en moest ik maar tot 18.30 wachten. Daarna negeerde hij me gewoon. Totaal geen begrip en niet op een normale toon mij even aan te kunnen spreken terwijl al duidelijk aan mij te zien was dat ik overstuur was. Na deze uitval van de conducteur hield ik het dus helemaal niet meer. Na een uur was ik weer rustig en heb ik mijn fiets maar achtergelaten bang dat er weer iemand tegen me uit zou vallen wand een tweede keer dat durfde ik niet aan. Gelukkig zat er een hele vriendelijke conducteur in de trein van 17.20 richting Coevorden. Hij wou wel naar mij luisteren en heeft mij gekalmeert. Deze meneer ben ik hier heel erg dankbaar voor. Alleen over de andere conducteur van 16.20 vanuit Hardenberg na Coevorden wil ik een klacht indienen. Deze man heeft mij zo overstuur gemaakt en daar ben ik nog boos over. Natuurlijk begrijp ik dat deze conducteur zich keurig aan de regels houd maar dit had hij op een andere manier mogen brengen. Vooral omdat ik al in tranen was had hij iets meer begrip mogen tonen en wat beleefder mogen zijn.

Graag zou ik een excuus willen van de conducteur die me zo heeft behandelt. En het geld van mijn dagkaart voor de fiets terug wand deze moet ik nu een andere keer op gaan halen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 mei 2016 om 20:54 geantwoord

Beste Rosa,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van een dierbare. Niet leuk om te lezen dat je vanmiddag naast een begrafenis ook een nare ervaring hebt gehad met een steward van ons. Begrijpelijk dat je overstuur was hierdoor. Ik wil je dan ook excuses aanbieden voor het ervaren ongemak van vandaag.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik heb je reactie daarom doorgestuurd naar de teamleider van de steward. Hij zal dit intern verder oppakken en bespreken met de steward. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Verder vraag je om een vergoeding voor je dagkaart die je hebt gekocht voor je fiets. Langs deze weg kan ik helaas geen restitutie verlenen. Ik wil je adviseren om een restitutieverzoek in te dienen via onze website https://www.arriva.nl/zuidholland/service-contact/contact.htm.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door rosa.grootoonk@hotmail.com