Klacht: Milieupas netjes achtergelaten in oude woning. Maar in nieuwe woning is geen milieupas.

M op 11 februari 2021 over gemeente Tilburg in de categorie Gemeente

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Wacht op reactie
Categorie Gemeente
Status Open
Datum 11 februari 2021

Een inwoner van Tilburg heeft de gemeente benaderd over het ontbreken van een milieupas in zijn nieuwe woning, nadat hij de pas achterliet voor de nieuwe bewoner van zijn oude woning. De gemeente adviseerde hem om contact op te nemen met de oude bewoner of een nieuwe pas aan te vragen via de website, wat kosten met zich meebrengt. De klager vindt het onterecht dat hij voor deze kosten moet opdraaien, terwijl hij zijn pas correct heeft achtergelaten.

Mijn Klacht:

Gemeente Tilburg gebeld, situatie uitgelegd dat ik verhuist ben. En zelf netjes mijn pas bij de papieren heb gelaten voor de nieuwe bewoner omdat het adres gebonden is. In mijn nieuwe woning de pas niet gevonden. Ja dan moet u contact opnemen met oude bewoner. Dat is geen optie. Dan moet u via de site een nieuwe aanvragen. Dat kost 12 euro… beetje belachelijk… ze dacht niet mee. En dan moet ikzelf opdraaien voor de kosten? Terwijl ik dit wel netjes heb gedaan. Vind het triest

Gewenste Oplossing:

Als gemeente Tilburg mij kosteloos een milieupas toestuurt. Aangezien dit niet mijn schuld is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over gemeente Tilburg

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over gemeente Tilburg nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door M
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM