Klacht: geluisoverlast brommers van bezorgers 5.00u ’s nachts

op 10 juni 2016 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Terwijl ik zelf geen abonnee ben wordt ik wel elke ochtend rond 5 uur wakker gebromd. Ik woon aan een klein, ’s nachts doodstil, hofje(12 huizen) waarvan ongeveer 7 adressen de Telegraaf ontvangen. De bezorger remt af(piepende remmen) en trekt weer op bij elk huis waar hij een krant bezorgt waardoor er gedurende meerdere minuten geluidsoverlast door mij ervaren wordt. Ik wordt wakker en slaap niet gemakkelijk weer in terwijl mijn wekker om 6.45u gaat en ik de hele week werk. De meeste mensen op mijn hofje zijn gepensioneerd en lezen de krant pas later op de ochtend. Ik vind het zeer ergerlijk dat ik hiervoor in mijn nachtrust gestoord wordt. Ik hoor in mijn omgeving dat meer mensen, vooral wonend op hofjes, hier last van hebben. Mijn verzoek aan de Telegraaf was of de bezorgers hun brommer voor aan het hofje willen parkeren en de dagbladen te voet op mijn hofje willen bezorgen. Het antwoord is dat de brommers aan de eisen voldoen en daar moet ik het mee doen.

Ik ben tevreden als de bezorgers hun brommer voor aan het hofje willen parkeren en de dagbladen te voet op mijn hofje willen bezorgen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 13 juni 2016 om 13:41 geantwoord

Geachte mevrouw Wouters,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft geluidsoverlast te ondervinden van de kranten bezorgers.

Onze excuses voor dit ongemak.

Wij hebben uw klacht nogmaals doorgegeven aan de bezorgdienst met de suggestie te voet de krant te bezorgen in het hofje. Wij kunnen de bezorgers helaas niet verplichten het lopend te doen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hartelijke groet,

MvS - De Telegraaf

Alle klachten die gemeld zijn door richardenirene@planet.nl