Klacht: Geleverd toestel is mee gerommeld.

op 25 juli 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Vanaf 7 juni 2017 heb ik een nieuw mobiel contract gekocht bij Tele2. Dit is een contract gekocht met een nieuwe iPhone SE 32GB Silver.
Twee maanden in mijn nieuwe abonnement is mijn mobiel kapot gegaan, er zat iets los. Hij viel bij elke hobbel uit, kreeg strepen in mijn scherm en de batterij deed het niet meer. Via de Tele2 winkel ben ik door verwezen naar de Apple Service Center, want die zouden mij sneller aan een reparatie of nieuwe telefoon kunnen helpen. Eenmaal aangekomen bij mijn afspraak bij Apple, krijg ik te horen dat de batterij die in mijn toestel zit niet origineel van Apple meer is. Kortom, er is mee gerommeld. Hierdoor neemt Apple afstand van het toestel en moet ik naar de provider zelf, Tele2. Met een officieel verklaring formulier van Apple waarin staat dat er gerommeld is met het toestel wordt ik door Tele2 naar hun eigen klantenservice doorverwezen.
De klantenservice adviseert mij mijn toestel op te sturen naar Dynafix, het bedrijf waarmee ze samenwerken om toestellen te repareren. Na wat discussie is er afgesproken dat ik een nieuw toestel zou krijgen zodra de oude bij Dynafix beland is. Want ik heb immers recht om een nieuwe iPhone SE en niet een waar een on-originele batterij in zit. Zo gezegd zo gedaan. Vrijdag 21 juli mijn toestel opgestuurd, maandag een mail binnen, van Dynafix. Beste klant het IMEI nummer die u in uw formulier heeft ingevuld komt niet overeen met het toestel wat wij ontvangen hebben. “Door deze tijdige
melding kan Dynafix niet aansprakelijk worden gesteld voor vergoedingen of nalevering met betrekking tot de
geconstateerde verschillen.”
Hieruit begrijp ik dat ik mijn reparatie zelf moet gaan betalen.
Omdat er met mij afgesproken was dat ik een nieuw toestel zou krijgen zodra mijn oude bij Dynafix ligt, heb ik Tele2 terug gebeld. En wat ze mij hier vertelde werd ik toch echt verdrietig van. Na de gehele situatie uitgelegd te hebben verteld ze mij dat ik hem beter niet had op kunnen sturen en dat Tele2 helemaal geen contact heeft met Dynafix en dat ze dat ook niet kunnen. Dat mijn IMEI nummer niet klopt had ze geen antwoord op, wie mij verder kon helpen had ze geen antwoord op, wie mij nu uiteindelijk een nieuw toestel moet geven had ze geen antwoord op. Er kwam totaal geen oplossing naar voren vanuit Tele2. Toen ik liet doorschemeren dat contract breuk de enige andere optie zou zijn, was ze wel heel enthousiast ineens en heeft ze mij wel 3 keer gevraagd of ze me al kon doorverbinden. Ik heb nee bedankt gezegd. Ik ga het eerst even anders proberen.

Als ik een geheel nieuw toestel ontvang, de iPhone SE 32GB Silver, en de reparatie bij Dynafix opgelost wordt. (ik heb hem geannuleerd)

Of het toestel krijgen ze terug en het contract stopt, zonder dat ik ze hoef af te betalen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dcknijn