Klacht: Geldklopperij inchecken

op 21 augustus 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Om regulier in te checken via mijn pagina/booking beheren ben je afhankelijk van de computer van Ryanair. Deze kiest voor de passagiers de zitplaatsen. Ondanks dat het hele vliegtuig meerdere plaatsen naast elkaar biedt (zoals je later kan zien op de plattegrond) kiest Ryanair, twee plaatsen die zo ver uit elkaar liggen als mogelijk.

De computer, in-check pagina, herkent het en biedt zelfs direct aan om je plaatsen te wijzigen. Om daar vervolgens bijna 1/3 van de totale reissom voor te betalen!!!!!!

Mijn vakantie begint echter op het moment dat ik het vliegtuig instap en dus graag naast mijn partner zit. Die plaatswissel kost €11,00 die we, niet van harte, toch willen betalen. Als ik dan mijn creditcard gegevens invul, waarna de pagina vastloopt en aangeeft dat het niet gelukt is, moet ik opnieuw beginnen.
Inmiddels is de plaats naast mijn partner bezet en moeten we uitwijken naar een andere optie, die je raadt het al, weer duurder is.

Wat een trieste geldklopperij.

Ryanair zou het kunnen oplossen door een restitutie op het extra bij te betalen bedrag en daarbij onze plaatsen naast elkaar te houden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Luitesm