Klacht: geldigheid van de Nationale Tijdschriftenbon

op 29 september 2016 over Sanoma in de categorie Media

Heden vond ik in mijn nachtkastje een Nationale tijdschriftenbon die ik een keer cadeau heb gekregen. Na het invoeren van de code kwam ik erachter dat de geldigheidsduur in 2015 is verlopen. Ik weet niet hoeveel de kaart waard was maar ik vind het per definitie onjuist dat de kaart niet meer kan worden gebruikt. Voor deze kaart heeft de koper een bedrag betaald. Voor dit bedrag wordt echter geen tegenprestatie meer geleverd. Ik kan geen steekhoudend argument bedenken dat deze wijze van handelen rechtvaardigt.

Ik ben tevreden wanneer ik de kaart alsnog kan gebruiken.
Het zou tevens goed zijn wanneer Sanoma een andere werkwijze zou hanteren. Weliswaar kan je via de website de uitgiftedatum en de einddatum zien maar op de bon zelf staat niets. Ik heb vandaag pas voor het eerst op deze site gekeken!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Sanoma over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanoma in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanoma een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanoma

Heeft op 30 september 2016 om 11:42 geantwoord

Geachte Carel Brouwer,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft niet tevreden te zijn met de geldigheid van uw Nationale Tijdschriftenbon.

De Nationale Tijdschriftenbon is twee jaar geldig vanaf moment van aankoop. Dit geldt voor alle bestellingen die u plaatst op deze website, zowel per post als direct printen of wanneer u de Nationale Tijdschriftenbon in de winkel koopt.

Indien u de giftcard op een andere wijze verkregen hebt bestaan er uitzonderingsgevallen. De uiterste geldigheidsdatum staat dan expliciet op de giftcard of begeleidende brief vermeld.

Helaas is de kaart niet meer te gebruiken als de geldigheid ervan verlopen is.

Webcare Team Sanoma

Alle klachten die gemeld zijn door CharlyB