Klacht: Geldigheid van de EK tickets Frankrijk 2016 niet gegarandeerd.

op 16 mei 2016 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

Geachte

Begin december 2015 kocht ik via de website Viagogo.nl in totaal 10 tickets voor het EK voetbal 2016, wedstijd van 11 juni 2016 in Stade Bordeaux – Wales versus Slowakije.

Vandaag werd ik door mensen dichtbij de UEFA op de hoogte gebracht van het feit dat alle tickets persoonlijk op naam zullen zijn en niet wisselbaar of verhandelbaar.

Bijgevolg ben ik bijzonder bezorgd over de wettelijkheid van de tickets welke ik via VIAGOGO heb gekocht, in totaal 10 stuks voor een totaal bedrag van 3 708,28 euro.

Wij hebben met 10 vrienden gepland een wedstrijd in Bordeaux bij te wonen en vandaar had ik deze tickets gekocht, teneinde zeker te zijn van onze plaatsen.

Graag had ik van U geweten in hoeverre mijn aankoop ongedaan kan gemaakt worden en het gestorte geld terug kan komen? Als blijkt dat de tickets op persoonlijke naam moeten staan en gecontroleerd worden met onze ID bewijzen lijkt het mij onmogelijk om via dergelijke website correcte tickets te krijgen.

Op mijn verzoek om de transactie ongedaan te maken kreeg ik al een negatief antwoord van VIAGOGO.

Echter zijn we nu bijna 5 maanden na de aankoop en wacht ik nog steeds op de tickets.

Een mens zou voor minder zenuwachtig worden.

Bedankt voor Uw snelle en correcte reactie.

Hoogachtend

Als blijkt dat de tickets wel degelijk geldig zullen zijn en deze desgevallend tegen uiterlijk 25 mei 2016 zullen bezorgd worden.

Bij ongeldigheid van de tickets een 100% terugbetaling van het gestorte bedrag.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Viagogo in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Viagogo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Viagogo

Heeft op 16 mei 2016 om 11:20 geantwoord

Beste Guy,

Wij hebben je bestelling nagekeken en de tickets die je hebt ontvangen, en we kunnen bevestigen dat ze correct en geldig zijn voor je orden voor het evenement 11 June 2016, Wales - Slowakije - UEFA EK 2016.

Uw bestelling is gegarandeerd! Als koper bent u gegarandeerd geldige tickets op tijd voor het evenement te ontvangen. Als zich een probleem voordoet, zullen we meteen ingrijpen om vergelijkbare vervangende tickets voor u aan te schaffen of een terugbetaling in de zeldzame gevallen waarin dit niet mogelijk is te voorzien.

viagogo Team

Alle klachten die gemeld zijn door Guy DB