Klacht: Geldig reiskaartje maar toch een boete door treindrukte!

op 20 augustus 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op maandag 01 augustus reisde ik samen met mijn partner terug uit Amsterdam naar Utrecht. Ik reisde met een gratis meereiskaartje, hij met een retour ticket. Door de enorme drukte op station Amsterdam Zuid, en het geprop wat nodig was om überhaupt mee te kunnen reizen, zijn mijn partner en ik bij het instappen elkaar kwijt geraakt. De reis van Amsterdam Zuid naar Utrecht duurt 20 minuten en de paden waren te druk bevolkt om naar elkaar toe te lopen! Even later kwam de conducteur mijn kaartje checken, met de vraag met wie ik meereis. Mijn antwoord: ‘mijn partner die in een andere coupé verblijft’. De conducteur vond dit vreemd en geloofde mij niet. Ik legde uit dat het druk was en geen ruimte om elkaar op te zoeken, ik toonde hem het vervoersbewijs van mijn man en andere bewijzen dat wij samen reizen. Ondanks mijn verhaal en bewijzen geloofde hij mij niet, en verklaarde hij mijn gedrag tot strafbaar. Zo schreef deze, onbeschofte meneer mij een boete van maar liefst €60,- uit, en wenstte mij veel succes met een proces-verbaal. Ik vertelde hem dat ik NS en haar kwalen beu was, en dat dit de druppel was! Ik had gewoon ingechekt met een GELDIG vervoersbewijs, en door NS eigen schuld en onbegrip heb ik nu een boete. Bovendien gedroeg de conducteur zich als een politieventje dat mensen op hun plek moet zetten, maar de eerste die op haar plek moet worden gezet is NS (inclusief personeel). BEDANKT NS!

Kwijtschelding van mijn boete is een eis, een rechtszaak zal zeker volgen.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 29 augustus 2016 om 14:20 geantwoord