Klacht: geld aftroggelaars

op 27 juni 2017 over CarDelMar in de categorie Autoverhuur

Auto gehuurd via CarDelMar (Enterprise)
De auto moesten we oppikken in een parkeergarage.
Parkeergarage wel te verstaan op de 4de verdieping met heel weinig licht.
Toen wij daar aankwamen hadden ze de auto net gewassen, want het zat nog onder de druppels.
We moesten het gebruikelijke rondje om de auto doen voor schade, en zagen wat kleine plekjes op de deur.
De jonge Franse slecht Engels sprekende man had een kaart bij zich met daarop twee rondjes. Als het plekje kleiner was dan het rondje, dan was het geen probleem.
Wel wou hij ons graag nog een extra verzekering aansmeren.
Want die we nu hadden dan hadden we een eigen risico van €850 euro.
Aangezien ik wist dat we weinig zouden rijden vond ik totaal niet nodig.
Wij zijn enkel van Nice Airport naar Saint-Tropez en terug gereden (200km ongeveer) verder helemaal niks gereden.
Toen wij de auto terug kwamen brengen liep de vrouw wederom slecht Engels sprekend langs de auto en liep eigenlijk direct naar de rechter voor bumper toe en wees ons op kleine stipjes schade.
Van een 2 meter afstand niet eens te zien.
Maar wat wij vreemd vonden is dat ze meteen zei dat wij deze schade veroorzaakt hadden.
Dat terwijl wij nog niet eens ons formulier hadden gegeven van het oppikken van de auto. Hoe kon zij weten dat wij dat hadden gedaan, terwijl er misschien wel op onze formulier stond dat het er al zat toen wij de auto oppikte. heel vreemd!
Helaas stond dat niet op onze formulier want dit hadden wij, met het slechte licht en druppels op de auto onmogelijk kunnen zien.
Ik noem dit kant en klare oplicht praktijken.
Wij moesten meelopen en een formulier tekenen waar zij wat in het Frans had opgeschreven met daarop de auto afgebeeld en had ze de plek gemarkeerd waar de “schade” zat.
Ik wou dit absoluut niet tekenen.
Zij melden dat als wij dit formulier niet zouden tekenen, wij sowieso €850 moesten betalen (werd van mijn creditcard afgehaald)
Als ik wel zou tekenen, dan werd er €850 berekend maar zou de schade specialist later bepalen wat de schade was en de rest werd dan terug gestort.
Wij wisten niet wat te doen, want als wij niet zouden tekenen zou dit betekenen dat wij sowieso €850 moesten betalen.
Ik heb het formulier getekend met een schrijven erbij dat ik tegen mijn zin in moest tekenen omdat anders ons sowieso die €850 zou worden berekend.
Als je daar staat heb je geen idee wat je overkomt en lijkt het alsof je in een slechte grap bent beland.

Als de kosten worden terug gestort.
Wij hebben geen schade gereden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar CarDelMar over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door jjhenar