Klacht: gegevenscheck bij externepartij zonder melding voor kredietcheck

op 04 augustus 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

van dijk / Studers geeft op de website, nergens aan dat ze een krediet check doen om eventueel een termijnbetaling aanbieden. Dus ongeacht of dat je nu wel of niet in termijnen wil betalen je wordt toch doorgelicht.

Het bedrijf geeft aan dat ze een check doen op basis van postcode en huisnr. en buurt !!!!
als ik door blijf vragen weten ze geen enkel antwoord te geven op de vraag van op welke grond de check plaats vind omdat het BSNnr van onze dochter wordt vermeld en dus de check op een 16 jarige plaats vindt. rond uit belachelijk natuurlijk

Als ik in termijnen zo willen betalen dan moet ik zelf een status aanvragen bij het bedrijf Focus !?

de enige optie is dan ook direct betalen maar een fatsoenlijk uitleg geven ze niet.

betalingsprocedure aanpassen, weergeven dat er een krediet check plaats vind en welke gegevens gegeven worden aan een derdepartij en of dat je ermee akkoord gaat dat je gegeven verstrekt worden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 04 augustus 2017 om 16:01 geantwoord

Beste meneer Bouvrie,

Bedankt voor uw bericht. Vanaf 1 juni dit jaar worden alle klachten van MBO-klanten behandeld door Studers.

We hebben uw klacht daarom zojuist doorgestuurd naar de klantenservice van Studers. Er zal zo spoedig mogelijk contact met u worden opgenomen om uw klacht verder in behandeling te nemen.

Vriendelijke groet,

^Nick
Afdeling klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door robbouvrie