Klacht: Geen vergoeding na annulering vlucht door luchtvaartmaatschappij

op 01 oktober 2017 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

Op 21-8-2017 vloog ik via een boeking bij expedia van Amsterdam Schiphol naar Dubai I.A. De vlucht werd, na dat ik 4 uur aan boord heb gezeten, geannuleerd. Hier door ben ik 24 uur later op mijn eindbestemming aangekomen, en dus 1 dag van mijn vakantie verloren. Ik heb zelf met vliegmaatschappij Emirates contact moeten opnemen omdat er vanuit Expedia geen actie werd ondernomen om de voortzetting van mijn reis te overleggen. Na meerdere telefoontjes te hebben gepleegd met Emirates is er uiteindelijk een nieuwe boeking tot stand gekomen. De enige reactie die ik vanuit Expedia heb ontvangen is een e-mail op 24 augustus dat ik mogelijk voor een compensatie van € 195,- in aanmerking kan komen. Echter de link in de e-mail werkt niet, en de hoogte van de compensatie is niet correct volgens verordering EG 261/2004. Na dat ik een klacht heb ingediend kreeg ik na 3 weken onderstaande e-mail.

Expedia.nl is niet verantwoordelijk voor vertragingen van vluchten.

U zult zelf uw claim moeten indienen bij de luchtvaart maatschappij.

Dit staat ook zo in onze duidelijke voorwaarden.

Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest teken ik met vriendelijke groet,

Maya

Echter in de voorwaarden staat het volgende:

Volgens artikel 3.1 treed Expedia als agent op wanneer zij een betaling hebben ontvangen voor luchtvervoersdiensten. Daarnaast staat in de ANVR cosumentenvoorwaarden artikel 5 5.8 “De reisorganisator is verplicht de reiziger te informeren over een wijziging in de vertrektijd” en in artikel 6 6.1 “De reisorganisator is naar gelang de omstandigheden verplicht de reiziger hulp en bijstand te verlenen, indien de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht hebben. De daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de reisorganisator”

Ik ben tevreden wanneer ik een compensatie heb ontvangen voor de geannuleerde vlucht.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door timfriderichs