Klacht: Geen uitbetaling bij eindnota

op 12 juni 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Dag,
Op 26 april hebben wij onze eind/jaarnota ontvangen van onze energiemaatschappij NLE. Uit deze nota bleek dat de heffingskorting (vermindering energiebelasting) niet was toegepast, omdat de verblijfsfunctie op ons woonhuis op ‘nee’ stond. Hierdoor zijn wij tussen de 300 á 400 euro misgelopen, terwijl wij hier wel recht op hebben.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met onze netbeheerder, waar zij juist bevestigen dat de verblijfsfunctie wel op ‘ja’ staat. Daarnaast heb ik contact opgenomen met onze huidige energieleverancier (budget energie) en ook zij bevestigen dat heffingskorting gewoon wordt toegepast omdat de verblijfsfunctie op ‘ja’ staat.
De bovenstaande informatie heb ik m.b.v. facebook messenger teruggekoppeld naar NLE en van hun heb ik op 2-5-2017 een bevestigingsmail ontvangen met daarin het bericht dat ze onderzoek zouden doen naar de betreffende nota en binnen 6 weken een bericht geven. Tevens zou de nota worden geblokkeerd. Het is nu 6 weken geleden, 12-6-2017, en tot op heden heb ik niks vernomen van NLE en is de betreffende nota niet geblokkeerd.
Ik heb het gevoel continu aan het lijntje te worden gehouden door NLE, want telkens als ik contact opneem zeggen ze dat ze er nog mee bezig zijn. Terwijl deze nota, lijkt mij, binnen luttele seconden kan worden afgehandeld. NLE komt afspraken niet na en ik wil het geld waar wij recht hebben terugzien. Ik vind het zonde van mijn tijd om hier telkens achteraan te moeten gaan. Ik voer mijn werk toch ook gewoon uit?
Groeten, Guus van Scherpenzeel

Ik wens een correcte eindnota inclusief toegepaste heffingskorting binnen 4 werkdagen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 20 juni 2017 om 13:49 geantwoord

Beste meneer Van Scherpenzeel,

Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij onze administratie. Het klopt dat u al ruime tijd geleden een correctie verzocht van de jaar- en eindnota. Helaas hebben wij de gecorrigeerde nota's niet binnen de gestelde termijn kunnen opmaken.

Wij hebben deze alsnog voor u laten opmaken, de gecorrigeerde jaar- en eindnota wordt volgende week naar u verzonden.

Wanneer u hier nog vragen over heeft, horen wij het graag.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door gvanscherpenzeel1985