Klacht: Geen toegang tot ING-account.

op 25 mei 2020 over ING in de categorie Banken

Na het overlijden van mijn moeder heeft mijn vader MijnIng op zijn naam aangevraagd voor hun gezamenlijke rekening.

Echter, het mobiele nummer dient op een ING-kantoor geverifieerd te worden. Op zich niet zo vreemd, maar mijn vader is 75 jaar en heeft een zwakke gezondheid. In de huidige tijd met corona-maatregelen is het onverantwoord voor hem om het huis te verlaten en naar een ING-kantoor te gaan. Inmiddels hebben mijn vader, mijn zus en ik al meermaals telefonisch contact met de ING gehad maar zij blijven volharden in hun regels dat mijn vader zich op een ING-kantoor dient te identificeren.

Mijn vader heeft nu al meer dan een week geen toegang tot zijn eigen rekening en kan dus ook geen rekeningen betalen.

Graag medewerking van ING om mee te denken aan een oplossing waardoor mijn vader op korte termijn weer toegang heeft tot zijn rekening zonder dat hij daarvoor naar een ING-kantoor hoeft te gaan.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

4 maanden geleden - Goedemorgen Zampano,Allereerst alsnog gecondoleerd met het overlijden van je moeder.Wat een vervelende situatie dat je vader geen online toegang heeft tot zijn bankgegevens op dit moment.Als je vader in een risicogroep valt, en dat is het geval gezien zijn leeftijd én gezondheid begrijp ik van je, dan zijn hier uitzonderingen voor zodat hij niet hoeft langs te komen op een ING Kantoor. Excuses dat dit telefonisch niet is doorgegeven aan jullie.Op welk telefoonnummer is je vader bereikbaar, en kun je ook tijdsvakken aangeven?Dan gaan wij ons best doen om hem te helpen zodat hij weer verder kan!Met vriendelijke groet, ING Webcare Femke

Reactie van de melder van de klacht Zampano

4 maanden geleden - Geachte Femke,Bedankt voor uw reactie. Ik geef liever geen persoonlijke gegevens door op een openbare site, kan ik dit doorgeven op een e-mailadres van u of iets dergelijks?Met vriendelijke groet, Petra

Bericht van ING

4 maanden geleden - Sorry Petra, ik heb geen e-mailadres voor je. Wel kun je het telefoonnummer sturen op een manier dat het alleen voor ons zichtbaar is, dus privé. Is dat een optie?Vriendelijke groet,Roos Webcare ING

Reactie van de melder van de klacht Zampano

4 maanden geleden - Geachte Roos,Graag ontvang ik een mogelijkheid om privé informatie aan de ING toe te sturen.Met vriendelijke groet, Petra

Bericht van ING

4 maanden geleden - Bij jouw bericht zou een optie moeten staan in de trant van 'stuur het bedrijf een privébericht' of 'bericht alleen zichtbaar voor de melder van de klacht'. Kun je dat vinden?Ik zie overigens bij jouw klacht jouw telefoonnummer vermeld staan. Als het niet lukt een PB te sturen; geef even aan wanneer je telefonisch bereikbaar bent, dan vragen we via die weg de gegevens die we nodig hebben :-)Vriendelijke groet,Roos Webcare ING

Reactie van de melder van de klacht Zampano

4 maanden geleden - Geachte Roos,Inmiddels heeft mijn vader van jullie overschrijvingskaarten ontvangen, deze staan op naam van mijn moeder en zijn dus niet bruikbaar. Mijn zus heeft ook weer telefonisch contact met de ING gehad en er zou een mail met instructies volgen om weer toegang tot het account te krijgen. Dat is inmiddels twee dagen geleden, maar er is nog geen mail door mijn vader ontvangen. Hij heeft hierdoor niet de kosten voor de uitvaart van mijn moeder kunnen voldoen. Dit heeft ongelooflijk veel stress bezorgd voor ons hele gezin en inmiddels verwacht ik naast een snelle toegang tot het account ook uitgebreide schriftelijke excuses aan mijn vader die al sinds zijn 18e klant bij jullie is. Ik ben na 17:30 uur bereikbaar op het opgegeven telefoonnummer en morgen vanaf 11:00 uur 's ochtends.Met vriendelijke groet, Petra

Bericht van ING

4 maanden geleden - Hallo Petra,Wij proberen morgen na 11 uur contact met je op te nemen op het genoemde telefoonnummer.Met vriendelijke groet, ING Webcare, Femke

Reactie van de melder van de klacht Zampano

4 maanden geleden - Geachte Femke,Helaas is het jullie nog niet gelukt om mij te bellen. Ook vanavond ben ik bereikbaar.Met vriendelijke groet,Petra

Bericht van ING

4 maanden geleden - Beste Zampano,We hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken en afgesproken om morgen tussen 16.00 - 17.00 uur contact op te nemen met je vader.Vriendelijke groet,Yvonne ING Webcare

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 30 mei 2020 om 16:09 geantwoord

Goedemiddag Zampano,

Zoals afgesproken heb ik net contact gehad met jouw vader! Ik laat deze klacht voor nu even open staan. Mochten de codes volgende week komen en jullie hier uitkomen, geef dan even een seintje! Dan bellen we nog even met elkaar!

Ik ga er vanuit dat het nu lukt en je vader weer verder kan.

Groet,

Tjitske
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Zampano