Klacht: Geen service! Vlucht 6 dagen vooraf geannuleerd zonder ons medeweten.

op 03 oktober 2017 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze dienen wij een klacht in. Mijn vriend belt toevallig vandaag op om te checken wat de bagagelimiet is voor onze reis naar Nepal. Deze reis hebben wij op 27 februari 2017 geboekt en vindt over 6 dagen plaats. Wij krijgen te horen dat onze reis is geannuleerd omdat wij hem dubbel geboekt zouden hebben. Een grote schrik!! In onze gegevens (per mail) en tevens als je naar ‘mijn boekingen’ op de website gaat, staat: ‘Geboekt. Je hoeft niet opnieuw te bevestigen.’ Aan de telefoon wordt ons meermalen aangegeven dat WIJ dubbel geboekt hebben, de fout dus bij ons ligt en zij daarom niets voor ons kunnen betekenen dan het geld terug te storten. Wanneer wij vervolgens vragen hoe het dan komt dat wij daar niets van hebben gehoord, wordt er aangegeven dat wij daar een mail van zouden hebben moeten ontvangen. Ook dit blijkt niet het geval te zijn. Van onze rekening is er maar 1 bedrag afgeboekt, dus niet dubbel. Bij het telefonisch contact wordt aangegeven dat als wij dubbel geboekt zouden hebben, dit inderdaad ook dubbel afgeboekt zou moeten zijn. Wat dus niet het geval is. Bij de derde keer telefonisch contact wordt er aangegeven dat de boeking in maart geannuleerd is, maar hoe het dan komt dat wij nog geen geld terug hebben ontvangen, is ons een raadsel.

Zoals jullie zullen begrijpen, zorgt bovengenoemde voor meerdere dingen.
1. Het levert ons stress en verspilling van tijd op doordat wij 6 dagen vooraf, door toevallig zelf te bellen, erachter komen dat onze vlucht geannuleerd is (zonder dat wij hiervan op de hoogte zijn gebracht). Ook blijkt ons geld dus nog niet teruggestort te zijn?
2. Wij hebben snel moeten schakelen en gelijk de goedkoopste vlucht geboekt. Dit levert ons 276,20 euro aan extra kosten op!
3. Het levert ons problemen op doordat wij ander vervoer moeten regelen. Dit gaat ook gepaard met extra kosten.
4. Wij hebben, doordat wij een alternatieve vlucht hebben moeten boeken, een minder prettige vlucht waarbij wij meer overstaptijd en meer reistijd hebben.
5. Mijn vriend heeft vandaag gevraagd of ze nogmaals de bevestiging willen sturen, waarop ik in de mail op ‘reisplan bekijken’ kan drukken. Hier staat vandaag nog steeds dat de reis geboekt is en wij geen contact op hoeven nemen om hem alsnog te bevestigen. Hoe kan dit het geval zijn als er wordt aangegeven dat de fout bij ons ligt? De verantwoordelijkheid ligt duidelijk bij Expedia.
6. Bij de derde maal telefonisch contact geeft mijn vriend aan dat als de boeking dubbel gemaakt zou zijn door ons dus ook het geld dubbel afgeschreven zou moeten zijn. Dit is niet het geval. Hoe kan er dan aangegeven worden dat WIJ dubbel geboekt hebben? Hierop wordt aangegeven dat op het moment dat het dubbel geboekt is, dat wij dan inderdaad dubbel ons geld terug zouden krijgen. Maar als wij maar eenmaal betaald hebben, dat wij dan maar eenmaal het bedrag terug ontvangen. Dit laatste zou dus betekenen dat wij zelf niet dubbel geboekt hebben en het verhaal van Expedia niet klopt.

Wij voelen ons onjuist bejegend en onvolledig geïnformeerd en hopen dan ook dat wij een juiste reactie kunnen verwachten.

Thierry Brugts en Wendy Engel

Wij zouden graag excuses willen van de maatschappij, tevens zouden wij graag een vergoeding in de vorm van geld willen zien (geen tegoedbon, gezien wij nooit meer via Expedia willen boeken en daar dus niets aan hebben).

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Thierry en Wendy