Klacht: Geen reisleiding aanwezig

op 22 juli 2012 over Arke in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Voor de tweede keer verblijven wij in het mooiste resort van Turkije in Fethiye, vorig jaar met de super service van Oad, dit jaar zonder enige aanwezige reisleiding via Arke (deze zit 135 kilometer verder op in Marmaris). Bij aankomst op het vliegveld werd de afwezigheid van reisleiding nog even medegedeeld en fijntjes verwezen naar de passage in de reispapieren. Het bleek inderdaad heel onopvallend in de bijlage te staan, het reisbureau heeft het in ieder geval ook niet gezien/medegedeeld en ook op de website van Arke/HI staat het niet. Zonder enige verdere toelichting werden wij als enige in een taxibusje gezet, met een reisenvelop met informatie over van alles, behalve over onze bestemming en omgeving. Het is fijn om in een land waar je de taal niet spreekt een persoonlijk aanspreekpunt te hebben bij eventuele problemen en calamiteiten, waar je Nederlandse excursies of een auto kan boeken, die je wegwijs kan maken over (activiteiten in) de omgeving. Nu was dit allemaal niet mogelijk en moet je alles veel duurder en met de nodige communicatieproblemen via het hotel regelen. En je moet opletten dat je terugreisgegevens op tijd doorkomen en via Internet veel beter in de gaten houden of er vertraging is. In de afgelopen 14 dagen is er vanuit Arke geen enkel (telefonisch) contact geweest met de serviceverlenende vraag of het allemaal goed gaat en de vakantie naar wens verloopt. Bij een vrij kostbare/ prijzige vakantie als in dit resort hoort dat er gewoon bij (een belangrijk stukje nazorg). Het feit of mensen nu wel of niet vaak van deze service gebruik maken doet hier niets aan af, het enkele feit dat werd medegedeeld dat we het zelf maar uit moesten zoeken en oja dat we altijd mogen bellen (naar iemand die 135 kilometer verder op zit en totaal geen idee heeft hoe het hier zit) is gewoon slecht.

Gewenste Oplossing:

Ik vind dat u zelf met een oplossing moet komen en moet beoordelen of u vindt dat u dit op wat voor manier dan ook moet compenseren. De afhandeling zal bepalen of ik volgend jaar weer met Arke naar deze bestemming ga of niet.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arke in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arke een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arke

Heeft op 01 augustus 2012 om 16:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben op 1 augustus telefonisch contact opgenomen met de klant. Arke, Afdeling Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht anne010

5 jaren geleden - Ik ben niet echt tevreden over de beantwoording van de klacht, die in eerste instantie werd afgedaan met verwijzing naar de voorwaarden en reisbescheiden. Duidelijk is dat de klacht niet goed is gelezen, niet is begrepen en nog snel even voor de vakantie van de behandelaar moest worden afgehandeld. Ik krijg geen duidelijk antwoord op de vraag wat de achterliggende overwegingen zijn geweest bij de afweging waarom geen reisleiding ter plaatse en waarom niet is bekeken dit anders te organiseren.Dit antwoord kan de behandelend medewerker niet boven tafel krijgen, daardoor geen goed gevoel bij afhandeling.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Arke beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door anne010