Klacht: Geen redelijke vergoeding na grove fout

op 24 juni 2016 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

30 mei 2016 heb ik Feenstra laten komen ivm een gaslucht rondom mijn verwarmingsketel. De monteur schrok zich rot toen hij de ketel opende en bleek dat de gaskraan wagenwijd openstond. Het bleek dat deze 9 maanden daarvoor open gelaten was door een andere monteur van Feenstra, waarvan hij zei dat die monteur al meerdere fouten had gemaakt. Hij gaf toe dat dit een zeer grove fout was en erkende direct dat we enorme mazzel hadden dat er niks ernstigs was gebeurd in al die maanden dat er flink gas was gelekt. De hele boel had natuurlijk de lucht in kunnen gaan als er een vlammetje bij was gekomen.
Ik begreep nu ook gelijk waarom mijn gasrekening de laatste periode zo hoog was. De monteur gaf aan dat ik dat gelijk moest melden bij de klantenservice van Feenstra en dat dan netjes geregeld zou worden.
De volgende dag heb ik gelijk gebeld en de situatie uitgelegd. Degene die mijn klacht aannam schrok ook erg van het verhaal en zou het in orde gaan maken. Ze sprak met mij af dat ik een mail zou ontvangen met de inhoud van de klacht zoals zij die genoteerd had en dat ik gebeld zou worden over de verdere procedure. Vervolgens vernam ik niks meer, geen mail en geen belletje. Ik ben toen zelf gaan bellen, waarna ik een mail kreeg van iemand anders met het verzoek om de jaarrekeningen van het gasverbruik van de afgelopen 5 jaar op te sturen. Dat heb ik gelijk de volgende dag gedaan met een begeleidende mail erbij. In die mail gaf ik aan dat er op de laatste jaarrekening aan stond gegeven dat ik als ik hetzelfde gasverbruik had gehad als het jaar ervoor, ik dan ruim 155 euro bespaard zou hebben. Aangezien de gaskraan na die afrekening nog 2 maanden open had gestaan, kom je als je dat door rekent uit op een bedrag van 200 euro. Uit de 5 jaarrekeningen bleek trouwens dat het in de lijn van verwachting lag dat het gasverbruik ongeveer gelijk zou blijven.
Na een week kreeg ik een mail van wederom een ander persoon dat ik een vergoeding zou krijgen van 50 euro. Uiteraard ben ik gelijk weer gaan bellen om aan te geven dat dat wel een erg groot verschil was en dat ik daar niet mee akkoord ging. Tijdens dat gesprek bleek dat de persoon in kwestie de begeleidende mail helemaal niet had doorgelezen en ook niet de gemiste besparing van 155 euro had gelezen die op de laatste jaarrekening stond. Verder heb ik tijdens dat gesprek ook aangegeven dat ik het ten zeerste betreurde dat de gevolgen van de fout die zij hebben gemaakt op deze manier werd afgehandeld, dat ik me absoluut niet serieus genomen voelde. Een rechtvaardige vergoeding voor de extra gemaakte kosten lijken me in dit geval niet meer dan billijk, en dan laten we het risico dat we gelopen hebben er nog helemaal buiten.
De persoon in kwestie zou het opnieuw gaan bekijken. Na weer een week kreeg ik een volgende mail. Hierin werd mij medegedeeld dat zij uitkwamen op een bedrag van 129 euro. Normaal gesproken zouden ze dan voorstellen om het bedrag te delen. Maar gezien het hele gebeuren, wilden ze het voor mij afronden naar 100 euro. Er werd aangegeven dat je nooit precies weet wat er aan extra verbruik is geweest door eigen verbruik of door de gaskraan die heeft open gestaan of door achteruitgang van apparaten etc. Waar ik dan in hemelsnaam al die jaarrekeningen voor op heb moeten sturen is mij dan ook een raadsel, aangezien daar dus niet goed naar gekeken is.
Ik heb uiteraard weer gebeld dat ik er niet mee akkoord ging en wederom een mail gestuurd met uitleg waarom niet. Ik zou terug gebeld worden, maar dat gebeurde weer niet. Nu kwam er een mail binnen van weer een ander persoon, een manager, dat er niet meer vergoed zou worden dan 100 euro en of ik maar voor akkoord wilde tekenen. Weer gebeld natuurlijk…met het verzoek of ik de persoon die de laatste mail had geschreven kon spreken. Dit bleek niet te kunnen, de mail was ook enkel uit naam van die persoon geschreven, niet door die persoon zelf. De medewerker die de mails daarvoor geschreven had gaf mij te kennen dat ik absoluut niet meer zou krijgen dan die 100 euro. Ik heb aangeven daar niet mee akkoord te gaan en dat ik nu juridische stappen ga ondernemen.

Ik zou tevreden zijn als ze mij gewoon die 200 euro zouden vergoeden die ik door hen te veel heb betaald. Dat zou je in dit geval, waarin zo'n grove fout is gemaakt toch wel mogen verwachten.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

Bericht van Feenstra

6 maanden geleden - Geachte mevrouw O**, Hartelijk dank voor uw bericht. Op dit moment zijn wij bezig met het behandelen van uw klacht. Wij zullen dit intern oppakken met de betreffende afdeling. Wanneer wij alle informatie hebben ontvangen zullen wij u daarvan op de hoogte brengen. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht dan horen wij dit graag. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare ^SK

Bericht van Feenstra

6 maanden geleden - Geachte mevrouw O**, Na contact te hebben gehad met de betreffende afdeling kunnen wij u als volgt berichten. Wij zullen u tegemoetkomen met een bedrag ad € 166,13 voor de geleden schade. Via de klachten afdeling zullen wij u berichten over hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht dan horen wij dit graag. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare ^SK

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 30 juni 2016 om 15:24 geantwoord

Geachte mevrouw O**,

Feenstra Webcare ^SK

Heeft op 26 augustus 2016 om 09:16 geantwoord

2 maanden geleden eindelijk toezegging gehad van Feenstra dat ik in aanmerking kwam voor een vergoeding van ruim 200 euro. Dit zou binnen 2 tot 6 weken op mijn rekening gestort worden. Vooralsnog niks op mijn rekening gekregen. Dus wederom contact met Feenstra opgenomen. Mail terug gekregen dat mijn klacht in behandeling werd genomen en dat ik binnen 10 dagen bericht zou krijgen. Naar aanleiding van dit mailtje na een paar dagen weer gebeld. Tijdens dit gesprek werd gezegd dat het gelijk bij de betreffende afdeling neergelegd zou worden en dat ik daarvan weer een mail zou krijgen. Nu weer paar dagen verder en weer niks meer vernomen en ook nog steeds geen cent op mijn rekening!
Echt onvoorstelbaar zoals dit gaat!!
Wordt helaas dus nog vervolgd....

Bericht van Feenstra

4 maanden geleden - Geachte mevrouw O**, Wij willen allereerst nogmaals onze excuses aanbieden voor de gang van zaken. Inzake uw klacht hebben wij alles zorgvuldig nagelopen. Per abuis is het betalingsverzoek onjuist verwerkt, hierdoor is uw vergoeding nog niet uitbetaald. Wij zullen dit alsnog met spoed doen toekomen. Mocht u na 2 weken nog niets hebben ontvangen dan horen wij het graag van u. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare ^TB

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw Ott