Klacht: Geen reactie over komende vlucht naar San Francisco (zeer kortbij)

op 24 mei 2020 over Vliegwinkel.nl in de categorie Online Vliegtickets

Beste,

18 januari boekten wij een vlucht via Vliegwinkel.nl van Brussel naar San Francisco, heen en terug. Heenvlucht 09 juni 2020 (United Airlines), terugvlucht 28 juni 2020 (Swiss Air).

Vanwege de huidige covid-19 toestand zijn wij niet in de mogelijkheid onze vlucht te voltrekken. Bezoeken buiten de EU zijn immers verboden, wij krijgen bijgevolg ook niet de nodige visums om de USA te bezoeken. Het gaat hier om een duidelijke vorm van overmacht.

Mails aangaande deze kwestie aan vliegwinkel.nl bleven tot op heden onbeantwoord. Ook telefonisch is geen contact mogelijk, enkel per mails, cfr hun website.

Via onze airline maatschappijen zelf kunnen wij onze vluchten ook niet herboeken annuleren aangezien deze werden geboekt via een ‘third party’. Het is aan vliegwinkel.nl om ons verder te helpen.

Wij wensen verder geholpen te worden door vliegwinkel.nl. Wij wensen onze vlucht te herboeken naar juni 2021 (we willen dus alles 1 jaar opschuiven). Aangezien momenteel nog geen vluchten geboekt kunnen worden in juni 2021 (te ver in de toekomst) lijkt het ons normaal dat:
- vliegwinkel.nl onze geboekte vlucht annuleert
- ofwel ons een voucher geeft voor het door ons betaalde bedrag, zodat wij in de toekomst opnieuw via hen kunnen boeken
- ofwel het door ons betaalde bedrag terugstort

Wij willen in geen geval doorverwezen worden naar onze luchtmaatschappijen zelf. In deze gevallen is het aan de 'third parties' om een oplossing te verwezenlijken.

Alvast bedankt voor snelle hulp verwerking.

Niels Roels

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vliegwinkel.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vliegwinkel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vliegwinkel.nl

Heeft op 26 mei 2020 om 17:29 geantwoord

Beste Niels,

Door de enorme drukte is het helaas niet mogelijk alle klanten tijdig te informeren enof beantwoorden. Mijn excuses daarvoor.

De restitutie is ingediend. Door de enorme drukte is de verwerkingstermijn daarvan langer dan we gewend zijn. Wanneer we de teruggave ontvangen hebben wordt het teruggestort naar de rekening waarmee de boeking oorspronkelijk betaald is.

Bij voorbaat dank voor je begrip en geduld.

Vliegwinkel klantenservice
Moniek

Alle klachten die gemeld zijn door NielsRoels