Klacht: Geen reactie op mijn reparatieverzoek

op 16 september 2016 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Ik heb op 20 augustus melding gemaakt van een defecte Zopo ZP999 (smartphone gaat niet meer aan) bij Ibood. Als antwoord kreeg ik dat ik contact moest opnemen met Zopo Benelux.

Na dit meerdere malen telefonisch geprobeerd te hebben ben ik overgegaan tot mailen. Op 23 augustus heb ik mijn eerste mail verstuurd, op 29 augustus een tweede mail en op 2 september een ticket aangemaakt via de site van Zopo Benelux. Tot op heden heb ik hier nog geen reactie op gehad.

Op 9 september heb ik Ibood gemaild dat ik geen contact krijg met Zopo Benelux en dat ik het graag via Ibood wil laten lopen. Natuurlijk geen antwoord. Op 14 september een mail gestuurd dat ik de reparatie via Ibood wil laten lopen en dat ik uiterlijk 14 oktober een goed werkende telefoon wil ontvangen anders ontbind ik de koop. Weer geen antwoord. Op de site van Ibood staat dat ik het toestel niet zonder instructies terug mag sturen.

Ibood is wettelijk verplicht de reparatie te regelen binnen een bepaalde tijd en zonder dat ik daar te veel last van heb. Ik zit nu al ruim 3 weken zonder telefoon en ik kan het toestel niet eens ter reparatie aanbieden.

Aangezien Ibood de reparatie niet afhandelt en ik er erg veel last van heb, wil ik de koop ontbinden. Ik vind het niet kunnen dat je als bedrijf gewoon niet reageert. Dit geldt voor Ibood en Zopo Benelux.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht usardjoe

1 maand geleden - Ik heb zojuist een mail verzonden(Case: 161015-000176) naar customerservice@ibood.nl en webcare@ibood.nl waarin ik de koop ontbind. In de ingebrekestelling van 14 september heb ik aangegeven dat ik de telefoon 14 oktober gerepareerd terug verwacht, anders ontbind ik de koop. Mijn eerste bericht richting iBood was op 20 augustus(!) 2016, dus bijna 2 volle maanden terug.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ibood een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ibood

Heeft op 03 november 2016 om 16:02 geantwoord

Beste meneer Sardjoe,

Je wacht al even op de afhandeling van je reparatie, bedankt voor je geduld!

De garantieafdeling heeft ons laten weten dat jouw product helaas niet meer te repareren is. Zoals je misschien weet houdt iBOOD geen voorraad en daarom kunnen we je geen nieuw of vervangend product toesturen. We gaan het volledige aankoopbedrag dan ook aan je terugstorten.

De door jou opgegeven IBAN-gegevens zijn doorgevoerd. Het aankoopbedrag wordt binnen 5 tot 10 werkdagen teruggestort. De terugbetaling kan vanuit Silver Ocean of iBOOD worden overgemaakt, dit is afhankelijk van je bank.

Met vriendelijke groeten,
iBOOD Webcare Team

Heeft op 12 november 2016 om 22:48 geantwoord

Jammer dat het zo lang moest duren, maar ik heb op 7 november mijn geld terug gehad. Echter geen compensatie voor geleden schade t.w.v. €52 die wel genoemd wordt in de ontbinding van de koop.

Alle klachten die gemeld zijn door usardjoe